وزیر راه و شهرسازی:

طرح مسکن اجتماعی یک ایده بوده است

طرح مسکن اجتماعی یک ایده بوده است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۰ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۵

وزیر راه و شهرسازی گفت: ادامه طرح مسکن مهر در قالب طرح ملی مسکن کلید زده شد و در این میان مسکن اجتماعی وجود ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، "محمد اسلامی" با بیان اینکه مسکن اجتماعی فقط یک ایده بود افزود: ادامه طرح مسکن مهر در قالب طرح ملی مسکن کلید زده شد و در این میان مسکن اجتماعی وجود ندارد. بلکه فقط ایده‌ای بود تا خانه‌های کوچک، ارزان قیمت و استیجاری را ایجاد کند و بخش ملکی آن هم که در بافت‌های فرسوده بود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز تحویل واحد‌های طرح ملی مسکن از ماه آینده، گفت: مسکن اجتماعی فقط یک ایده بود و طرح ملی مسکن ادامه طرح مسکن مهر است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مبحث بازآفرینی به عنوان یک هدف راهبردی اظهار کرد با توجه به گسترش شهر‌ها از نظر جغرافیایی، شاهد از درون تهی شدن آن‌ها هستیم که به همین خاطر باید آن‌ها را بازآفرینی کرد تا دوباره جمعیت به شهر‌ها مخصوصاً شهر‌های تاریخی برگردد. بر این اساس بازآفرینی شهری و محلات با هدف ایجاد کارکرد‌های نوین و پیشرفته در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری و با استفاده از الگوی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

با اشاره به این‌که نوسازی با مشارکت مردم و پرداخت تسهیلات و مزایا مطابق قانون برنامه و قانون بافت‌های فرسوده امکان‌پذیر است، افزود: خوشبختانه در این خصوص پروانه ساخت و تسهیلات بانکی دارای یارانه هستند به این شکل از تسهیلات ۱۸ درصدی، ۹ درصد را مالک و ۹ درصد مابقی را دولت یارانه می‌دهد.

وی همچنین با بیان این‌که ریشه طرح مسکن مهر در واقع به طرح جامع مسکن بر می‌گردد که وزارت راه و شهرسازی آن را ملاک عمل قرار می‌دهد، تصریح کرد: ادامه طرح مسکن مهر در قالب طرح ملی مسکن کلید زده شد و در این میان مسکن اجتماعی وجود ندارد. بلکه فقط ایده‌ای بود تا خانه‌های کوچک، ارزان قیمت و استیجاری را ایجاد کند و بخش ملکی آن هم که در بافت‌های فرسوده بود.

وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جشن اختتامیه “مسکن مهر” حداکثر تا پایان سال در کشور خبر داد و گفت: به استثنای تعدادی از واحد‌ها که در قوه قضائیه و دادگاه‌ها هستند و خودمالک هم بودند بقیه واحد‌ها تکمیل شده و کاستی‌های واحد‌های نیمه تمام نیز مانند محوطه فضای سبز، مدرسه، مسجد، فروشگاه، خانه بهداشت و یا تأسیسات زیربنایی و انشعابات برطرف شده است.

اسلامی با اعلام این که اولین سری واحد‌های “طرح اقدام ملی مسکن” در استان‌های پیشتاز ماه آینده به مردم تحویل خواهد شد، افزود: بخشی به صورت زمین و گروهی به مردم واگذار می‌شود و بخش زیادی از مردم هم به پروژه‌ها متصل خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به تعمیر و احداث۱۸۷ هزار واحد مسکونی شهری روستایی توسط “بنیاد مسکن انقلاب اسلامی” گفت: پروژه‌های مسکونی اکثر روستا‌های کرمانشاه و استان‌های سیل زده تکمیل شده و به عبارتی بالای ۹۵ درصد از تعمیرات منازل این مردم و ۹۰ درصد از اقدامات مربوط به احداث منازل سیل زده تکمیل شده است.

وی درخصوص وام‌های مربوط به سیل و زلزله با بیان این که این موضوع مشکلی نداشته و پرداختی‌ها خیلی روان بوده است، اضافه کرد: در این زمینه تاکنون گزارشی مبنی بر رفت و آمد و درگیری مردم آسیب زده در اثر سیل و زلزله با بروکراسی بانک‌ها ارائه نشده است.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اقدامات و پروژه‌های مربوط به توسعه راه‌ها افزود: طول آزادراه‌های کشور تا پایان دولت دوازدهم از ۲۱۰۰ کیلومتر به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و حداقل ۹۰۰ کیلومتر هم به بزرگراه‌های کشور اضافه خواهدشد.

اسلامی با اشاره به ایجاد ۱۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در این دولت گفت: حداقل ۲۵۰۰ کیلومتر دیگر هم تا پایان این دولت به راه‌های روستایی اضافه می‌شود.

شبکه خبر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman