رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور؛

500 هزار کارگر ساختمانی هنوز بیمه ندارند

500 هزار کارگر ساختمانی هنوز بیمه ندارند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۶ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۷

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور هنوز بیمه نبوده و منتظر تحت پوشش قرار گرفتن در تامین اجتماعی هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، ابوالفضل فتح اللهی در نشست بررسی مشکلات کارگران صنعت ساختمان استان قزوین گفت: کارگران ساختمانی مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور نیستند در حالی که باید برای حل مشکل سختی کار آنان، دو تا سه بار در سال دستمزد آنان تغییر کند.

عضو شورای عالی کار نیز در این نشست با بیان اینکه هنوز راهکاری برای خطرات ناشی از کار کارگران ساختمانی اندیشیده نشده است، گفت: سالانه هزار و ۳۰۰ کارگر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند و به همین میزان نیز حوادث قطع نخاع وجود دارد.

اکبر شوکت افزود: برای کاهش حوادث ناشی از کار به تدوین قانون در مجلس نیاز است و کارفرمایان نیز باید به اجرای بیمه مسؤلیت فنی کارگران ملزم شوند.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان قزوین هم گفت: تأمین اجتماعی هیچ محدودیتی برای بیمه کردن کارگران ساختمان ندارد و در صورت تأیید آنان بیمه می‌شوند.

سیروس نصیری افزود: ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که از این رقم بیش از ۷۶ هزار نفر از آنان کارگران ساختمانی و قالی بافان هستند.

نمایندگان مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه، بر کاهش زمان تمدید کارت‌های مهارت کارگران و تعیین مکان مناسب برای کارگران ساختمانی تاکید کردند.

۵۰ هزار کارگر ساختمانی در استان شناسایی و حدود ۲۲ هزار نفر از آنان بیمه شده‌اند.

ایرنا

برچسب ها:

بیمه ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman