آشنایی با نادر تهرانی معمار و مدرس ایرانی‌تبار

آشنایی با نادر تهرانی معمار و مدرس ایرانی‌تبار
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۸ | ۱۳۹۹/۰۹/۱۸

نادر تهرانی، معمار ایرانی تبار متولد لندن و مقیم آمریکا است. لیسانس معماری خود را از دانشگاه رودآیلند Rhode Island در سال 1986 و فوق لیسانس معماری و شهرسازی را از دانشگاه هاروارد در سال 1991 گرفته است. او همچنین یک دوره تحقیقاتی را در مورد تاریخ تئوری در دانشگاه AA گذرانده است.

به گزارش اخبار ساختمان، نادر تهرانی استاد معماری موسسه تکنولوژی ماساچوست MIT، موسس و مدیر عامل دفتر معماری DA و NADAAA و رئیس مدرسه معماری Irwin- S – Chanin است.

نادر تهرانی طراح و معلم آمریکایی، ایرانی تبار است که در انگلستان به دنیا آمد و از دانشگاه ای هاروارد و RISD فارغ التحصیل شد. (لیسانس معماری خود را از دانشگاه رودآیلند Rhode Island در سال ۱۹۸۶ و فوق لیسانس معماری و شهرسازی را از دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۹۱ گرفته است. او همچنین یک دوره تحقیقاتی را در مورد تاریخ تئوری در دانشگاه AA گذرانده است.)

شراکت تهرانی و Ponce de Leon به 20 سال پیش (ارائه تز مشترک در GSD) باز می گردد. این گروه پروژه های خود را در قالب آزمایش هایی که در نهایت جنبه عملکردی می یابند، می بینند. نادر تهرانی به همراه Monica Ponce de Leon دفتر DA را تاسیس نموده که علاوه بر طراحی معماری در زمینه طراحی شهری و طراحی مبلمان هم فعالیت می‌کند.

 

رستوران "BANQ"

دفاتر معماری نادر تهرانی در خارج از ایران

اکنون دفتر معماری این معمار برجسته ایرانی در شهرهایی چون بوستون و نیویورک دایر است و طرح های ارائه شده توسط این معمار تاکنون بارها برنده جوایز ارزنده مسابقات طراحی و معماری بوده.

دفتر معماری DA در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه معماری آکادمی هنر و ادبیات آمریکا شد همچنین این دفتر از جمله در مسابقه توسعه طراحی موزه رز در سال ۲۰۰۴ ، در مسابقه طراحی سکونتگاه طبیعی در شیلی (Elemental Housing) و همچنین مرکز آموزشی برای ارتباط نسل ها ( Intergenerational Learning Center) رتبه اول را کسب کرده است.

پروفسور نادر تهرانی در حال حاضر با پیوستن به اتحادیه کوپر بخش اعظمی از تمرکز و تلاش خود را صرف انجام امور تحقیقات نظری نموده است.

وی در این باره می گوید: پیوستن به اتحادیه کوپر به عنوان رئیس مدرسه معماری (دانشکده) Irwin- S افتخار بزرگی ست. میراث تاریخی ارزشمند این مدرسه، اساتید برجسته و روح استثنایی دانشجویان این دانشکده محیطی ایده آل برای فراگیری هنر معماری و طراحی ارائه می نماید که در آن اندیشیدن، تجربه کردن و متعهد شدن بدون شک وجود دارد. من مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با اساتید و دانشجویان جهت توسعه فعالیت های دانشکده در دوره های های بعدی هستم. اکنون زمان مناسبی برای توسعه مباحثه و مکالمه با سایر مدارس و دانشکده های هنر و مهندسی، دانشکده های علوم انسانی و اجتماعی به منظور تسریع گسترش مباحثه معماری درون نهادی ست.

پروفسور Diana Agrest دیانا آگرست یکی از اساتید دانشکده Irwin- S – Chanin گفت: نادر تهرانی هماهنگ با سنت های دانشکده Irwin- S – Chanin در تأکید بر پروژه ها، اکتشافات و عملیات هایی که مرکز و هسته ی خلقت و آفرینش معماری هستند عمل می کند. او دیدگاه های نوینی را در زمینه گفتمان معماری به ارمغان می آورد که موجب ایجاد روش های تازه ای در حوزه آموزش معماری خواهد شد.

طراحی خانه ای در نیواینگلند موجب گشته است تا نام نادر تهرانی به همراه Ponce de Leon در میان برگزیدگان ۲۰۰۶ مجله Record قرار گیرد.

 

مدرسه طراحی ملبورن

زیباشیان


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman