آیا خانه های چوبی به اندازه کافی ایمن هستند؟

آیا خانه های چوبی به اندازه کافی ایمن هستند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۳ | ۱۴۰۰/۰۱/۱۱

خانه چوبی یا همان کلبه چوبی از جمله سازه‌های معماری است که بسیار مورد توجه طبیعت دوستان قرار گرفته است.

به گزارش اخبار ساختمان،مسلما بسیاری از شما عزیزان علاقمند هستید که در یک محیط خوش آب هوا مانند محیط‌های روستایی یا جنگلی یک ویلای چوبی به سبک مدرن و زیبا داشته باشید تا در آن به دور از شلوغی‌های داخل شهر زمانی از عمر خود را در کنار عزیزانتان صرف کنید و از آرامش طبیعت و محیط امن خانه چوبی لذت ببرید. ایمنی سازه‌ های چوبی به دلیل سبک بودن و ویژگی‌های خاصی که دارد به مراتب خیلی بیشتر از دیگر سازه‌های معماری است.

 

چوب دارای مزایای منحصر به فردی است که باعث شده آن را از سایر سازه‌ها متمایز سازند. مزایایی همچون، قابل انعطاف پذیر بودن، داشتن عمری طولانی، سبک بودن و در عین حال مقاوم بودن آن از المان‌هایی است که خانه چوبی را نسبت به دیگر سازه‌ها محبوب و منحصر به فرد کرده است. در واقع چوب یک هدیه از طرف طبیعت است که جهت مصارف ساختمانی از آن استفاده می‌شود. ساخت خانه چوبی نسبت به سایر سازه‌ها بسیار مقرون به صرفه بوده و از زمان  و هزینه‌ی ساخت پایینی برخوردار است. خانه چوبی چون نشأت گرفته از طبیعت است تاثیرات مثبتی در سلامت جسم و روان افراد می‌گذارد و آرامش خاصی را در آن‌ها به جود می آورد.

غالبا برای ایمنی سازه های چوبی و ساخت کلبه چوبی از چوب درختانی استفاده می‌شود که در برابر انواع قارچ‌ها، حشرات، زلزله مقاوم بوده و عایق حرارتی مناسبی محسوب می‌گردند. به نوعی می‌توان گفت مصالح چوبی بکار رفته در ویلای چوبی به خاطر یکپارچه بودن و انعطاف پذیری که دارند از مقاوت بسیار بالایی در برابر زلزله برخوردار هستند. در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌های خانه چوبی و علت مقاوم بودن آن خواهیم پرداخت. اگر به این نوع از سبک معماری علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

ویژگی‌های خانه چوبی

همانطور که گفتیم خانه چوبی به دلیل مصالح طبیعی که دارد دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که کمتر در انواع سازه‌های دیگر مشاهده می‌شود. از جمله ویژگی‌ها و مزایای خانه چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه چوبی به دلیل خاصیتی که چوب دارد عایق بسیار خوبی در برابر گرما و انرژی محسوب می‌گردد. چوب با دریافت گرما خشک‎‌تر شده و از مقاومت بالاتری برخوردار می‌شود. در نتیجه با داشتن خانه چوبی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌گردد.
  • یکی از ویژگی‌های مهم کلبه چوبی ساخت سریع آن و صرفه جویی در زمانی است که جهت ساخت آن صرف می‌شود.
  • ویلای چوبی به دلیل داشتن مصالح طبیعی همچون چوب بسیار سازگار با محیط زیست است. این خانه‌های چوبی CO2 هوا را جذب کرده و ذخیره می‌نماید؛ زیرا چوب تنها ماده خنثی کربن است که جهت ساخت و ساز از آن استفاده می‌شود.
  • از دیگر ویژگی خانه چوبی اهمیت آن از لحاظ زیبایی شناسی آکروباتیک است و به راحتی می‌توان آن را با هر نوع رنگی طراحی و رنگ و آمیزی کرد.
  • خانه چوبی دارای خصوصیات مکانیکی منحصر به فرد و ویژگی‌های کار است که این خصوصیات باعث شده که ایمنی سازه‌های چوبی نسبت به سایر سازه‌ها بیشتر باشد.
  •  کلبه چوبی به دلیل انعطاف پذیری و سبک بودن چوب دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر عوامل طبیعی از جمله زلزله است.
  • ویلای چوبی را از چوب درختانی تهیه می‌کنند که در برابر رطوبت و آب مقاوم بوده و دچار پوسیدگی و بادکردگی نمی‌شوند.
  • زندگی در خانه چوبی باعث می‌شود بارهای الکترو استاتیک صفر در چوب منتشر شده و مانع انتقال آن به افراد می‌گردد.
  • خانه چوبی عایق بسیار خوبی در برابر صدا می‌باشد.
  • از عمر بسیار بالا و طولانی برخوردار هستند.

 

 

 

علت ایمن بودن خانه چوبی نسبت به دیگر خانه‌ها

همانطور که گفتیم سازه‌های چوبی به دلیل سبک بودن چوب و قابل انعطاف‌پذیری آن از مقاومت و ایمنی بالایی برخوردار هستند. در واقع هر چقدر ساختمانی سبک‌تر باشد به راحتی می‌تواند خود را با ارتعاشات زلزله وفق دهد. با اتصالات اصولی و صحیح به راحتی می‌توان خانه چوبی را از هر نوع ارتعاشی ایمن نگه داشت. از طرف دیگر چوب‌هایی که برای ساخت این کلبه چوبی استفاده می‌شود توسط مواد مخصوصی به شدت کند سوز می‌شوند و پس از رنگ آمیزی نیز از پوششی ضد حریق استفاده می‌گردند. نوع چوب‌های استفاده شده در ویلای چوبی از درختانی تهیه می‌شود که ایمنی سازه‌های چوبی را در برابر سیل و طوفان تضمین می‌کند.

برای کسب اطلاعات جامع‌تر و وسیع‌تر از انواع خانه چوبی می‌توانید به سایت شرکت آرتمن پاسارگاد به نشانی http://artmenwoodenvilla.com مراجعه کرده و ضمن بازدید از انواع مدل خانه چوبی، جهت ساخت این بنا از راهنمایی مشاورین این شرکت نیز بهرمند شوید.


برچسب ها:

خانه های چوبی 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman