مالک پنت هاوس ۱۷۰ میلیون دلاری در آمریکا کیست؟

آپارتمان در نیویورک متری پنج میلیارد تومان

آپارتمان در نیویورک متری پنج میلیارد تومان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۳ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۴

فواز الحُکَیر که سرمایه‌دار و تاجر میلیاردر سعودی مقیم ریاض است، سال ۲۰۱۶ پنتهاوس ۷۶۷ متری طبقه ۹۶ آسمانخراش خیابان پارک ۴۳۲ را ۸۸ میلیون دلار خرید.

به گزارش اخبار ساختمان، این آپارتمان ۷۶۷ مترمربعی شش اتاق خواب و یک کتابخانه دارد و در خیابان پارک ۴۳۲ واقع شده است؛ یکی از گران‌ترین آسمانخراش‌های مسکونی-تجاری دنیا در منطقه منهتن نیویورک که سال ۲۰۱۵ سومین ساختمان بلند در آمریکا و بلندترین برج مسکونی دنیا بود. هر چند امروز این رکورد‌ها را از نظر بلندی در اختیار دارد: شماره ۳۱ در دنیا، شماره شش در آمریکا، شماره پنج در نیویورک و شماره سه در میان برج‌های مسکونی جهان.

 



فواز الحُکَیر که سرمایه‌دار و تاجر میلیاردر سعودی مقیم ریاض است، سال ۲۰۱۶ پنتهاوس ۷۶۷ متری طبقه ۹۶ آسمانخراش خیابان پارک ۴۳۲ را ۸۸ میلیون دلار خرید. او در حالی می‌خواهد آپارتمان لاکچری خود را در یکی از گران‌ترین نقاط آمریکا جهان ۱۷۰ میلیون دلار بفروشد که معامله زمین و مسکن به دلیل شیوع کرونا در دو سال اخیر به شدت کاهش یافته است. با این حال، اگر برای پنتهاوس اشرافی آقای فواز مشتری پیدا شود، می‌توان رکورد گران‌ترین ملک و معامله چند سال اخیر آمریکا را به نام آن زد.

گفته می‌شود یکی از دلایل قرار گرفتن آپارتمان لاکچری برج خیابان پارک ۴۳۲ مشکل معماری آن است که به نظر می‌رسد در برخی دیگر از واحد‌های آسمانخراش هم وجود دارد و صدای اعتراض ساکنان را هم بلند کرده است. این برج مسکونی-تجاری به گونه‌ای طراحی شده که باد‌های شدید می‌توانند از میان بخش‌ها و طبقه‌های خالی آن بگذرند. ضمن اینکه ساکنان طبقه‌های بالایی در یک چشم‌انداز ازلی و ابدی به تمام نقاط شهر از زاویه ۳۶۰ درجه اشراف دارند.

همشهری


برچسب ها:

آمریکا ،پنت هاوس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman