سینک ظرفشویی گرانیتی بهتر است یا استیل؟

سینک ظرفشویی گرانیتی بهتر است یا استیل؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۷ | ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

سینک ظرفشویی یکی از مهم ترین و پرکاربرد ‌ترین بخش های هر آشپزخانه‌ محسوب می شود بنابراین مهم است که بهترین را در قلب خانه هایمان داشته باشیم.

به گزارش اخبار ساختمان، در زمان ساخت خانه یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، تهیه لوازم مورد نیاز آشپزخانه است. برای مثال نبود سینک ظرفشویی در آشپزخانه در واقع باعث می شود که امور این قسمت فلج شده و شما نتوانید از آشپزخانه استفاده کنید چرا که نه تنها در مدت کوتاهی با حجم زیادی از ظروف کثیف روبرو خواهید شد بلکه حتی آشپزی هم مختل می شود زیرا امکان استفاده از آب وجود ندارد. به همین دلیل باید در اولین فرصت یک سینک ظرفشویی مناسب برای خانه خریداری نمود.

متاسفانه برخی از افراد توجه کافی به خرید سینک ظرفشویی نداشته و دقت نمی کنند که قرار است از آن برای مدت های طولانی استفاده نمود. به همین دلیل سهل انگاری آن ها منجر به انتخاب یک سینک ظرفشویی بی کیفیت خواهد شد که در مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می دهد.

با این حال قبل از اینکه بخواهید برای آشپزخانه خود سینک خریداری کنید بهتر است با یک جستجو و مطالعه ساده بفهمید در بازار سینک و هود چه خبر است ؟

لذا توصیه می کنیم که قبل از خرید سینک ظرفشویی به این نکات توجه داشته باشید.

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

قبل از اینکه بخواهید برای طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه خود برنامه ریزی کنید توصیه می کنیم مطلب پنج اصل مهم از اصول فنگ شویی آشپزخانه را مطاله کنید. اولین کاری که باید انجام بدهید این است که فضای آشپزخانه خود را بسنجید و بر اساس طراحی دکوراسیون آشپزخانه گزینه های خود را انتخاب کنید. سینک ظرفشویی بزرگ همیشه بهترین گزینه نیست، شما باید کارایی را در نظر داشته باشید و بسته به محدودیت محیط آشپزخانه سینک مناسبی خریداری نمایید.

درصورتی که اغلب ظرف ها را با دست می شویید می‌توانید متناسب با فضایی که در اختیار شماست، سینک های ظرفشویی دو یا سه لگنه تهیه نمایید. تعداد بیشتر کاسه های سینک ظرفشویی به منظور شستشوی تعدادی مواد مختلف یا شستشو و آبکشی ظروف زیاد، جای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

دقت کنید که باید عمق لگن های سینک و سایز ظروف آشپزخانه‌ تان را نیز لحاظ کنید. در صورتی که بیشتر با ظرف های بزرگ و عمیق سروکار دارید باید سینکی را تهیه کنید که به آسانی بتوانید ظروف خود را در آن قرار داده و بشویید.

 

نصب سینک ظرف شویی

بسیاری از خریداران در هنگام خرید سینک ظرف شویی تلاش می کنند تا انتخاب آنها با دیگر اجزای آشپزخانه پیوستگی داشته باشد. به عنوان مثال اگر قرار است شیرآلات بهداشتی نیز خریداری کنید حتما نکات طلایی برای خرید شیرآلات ساختمانی را در نظر داشته باشید.

 

نصب سینک ظرفشویی از نظر نوع نصب به سینک توکار، سینک روکار وسینک های زیرکار یا زیر کورین تقسیم می شوند و انتخاب هر یک از این سه مدل سینک ظرفشویی کاملا سلیقه‌ای است، اما هر کدام از سینک‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که اگر آها را بشناسید می توانید انتخاب هوشمندانه تری را انجام دهید.

همانطور که گفته شد سینک های ظرفشویی ازنظر نوع نصب به سه گروه توکار، روکار و زیرکار تقسیم می‌شوند که به اختصار هر یک را توضیح می دهیم:

سینک روکار: برای نصب سینک ظرفشویی روکار نیازی به برش چارچوبی در صفحه پیشخوان نیست. عرض این نوع سینک با عرض کابینت برابر است و مستقیم بر روی کابینت می‌نشیند و به دیوار پیچ می‌شود.

سینک‌های توکار: در این مدل قسمت بالای کابینت را برش می دهیم و سینک ظرفشویی را داخل کابینت قرار می دهیم تا تمام سینک ظرفشویی داخل کابینت باشد، اما لبه های آن قابل مشاهده است. سینک‌های توکار و زیرکار به دلیل پخش آب بر روی کابینت، به صفحه کابینت چوپی و ام دی اف آسیب می‌رساند و بیشتر مناسب صفحه‌های ضد آب است.

سینک ظرفشویی زیرکار: در این مدل نیز هنگام نصب سینک، کابینت بریده می شود و سینک زیر کابینت نصب می شود. این نوع نصب بیشتر برای کابینت های سنگی مخصوصاً برای سنگ کورین مناسب است.

 

مقایسه انواع نصب سینک ظرفشویی
نوع نصب مزایا معایب
توکار ظاهر لوکس - طرح های متنوع آسیب پذیری کابینت اطراف سینک
روکار خیال راحت بابت آب بندی ظاهر قدیمی
زیرکار ظاهر مدرن نیاز به آب بندی تخصصی - عدم تحمل وزن زیاد

 

تفاوت سینک توکار و زیرکار چیست؟

تفاوت بین این دو سینک این است که سینک توکار از بالا داخل چارچوب تعبیه شده در پیشخوان قرار می گیرد. در حالی که سینک زیرکار از زیر سینک در محل چارچوب برش داده شده به پیشخوان متصل می شود. سینی و لبه های سینک توکار در سطح پیشخوان قابل مشاهده است امّا تنها گردی لگن سینک زیرکار از بالای پیشخوان دیده می شود.

 

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

اولین نکته در راهنمای خرید سینک ظرفشویی ایرانی و خارجی توجه به مواد بکار رفته در ساخت سینک ظرفشویی است. سینک ظرفشویی ها از مواد مختلفی ساخته شده اند که هر کدام از زیبایی خاصی برخوردار هستند. به همین دلیل لازم است ابتدا با انواع سینک های ظرفشویی آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

سینک ظرفشویی استیل

بهترین و پرکاربردترین نوع سینک ظرفشویی، سینک ظرفشویی استیل است چرا که کمترین عیب را داشته، قیمت مناسب تری دارد و همچنین از بیشترین کارایی برخوردار است. در این سینک ها تمامی قسمت ها از استیل ساخته شده اند.

 

بهترین برند سینک ظرفشویی استیل کدام است؟

تولیدکنندگان بسیاری در کشور ما سینک ظرفشویی استیل تولید می کنند که معرفی بهترین برند سینک ظرفشویی استیل می تواند کار دشواری باشد اما از میان این تولیدکنندگان می توان از شرکت های نظیر اخوان، استیل البرز، بیمکث، ایلیا استیل و کن به عنوان بهترین برندهای سینک ظرفشویی ایرانی موجود در بازار نام برد.

 

سینک ظرفشویی گرانیتی

جدید ترین سینک ظرفشویی موجود در بازار سینک ظرفشویی گرانیتی است که به سینک های سنگینی نیز معروف هستند. در ساخت این سینک ها از گرانیت و اکریلیک استفاده شده است و در نتیجه قیمت بیشتری نسبت به سایر سینک های ظرفشویی دارد. اما از نظر زیبایی سینک ظرفشویی گرانیتی در رتبه اول بوده و همچنین تمیز کردن آن راحت تر است.

ولی این سینک ها می تواند معایبی هم داشته باشد مثل شکسته شدن، ترک برداشتن، عرق کردن زیر لگن ها و نشان دادن لکه آب در مدل های بی کیفیت ولی برای کسانی که قصد دارند از سینکهای رنگی استفاده کنند به شرط خرید محصول با کیفیت خرید سینک های گرانیتی توصیه می شود.

 

بهترین برند سینک ظرفشویی گرانیتی

بهترین برند سینک گرانیتی ایرانی فونیکس است و از بین برند های خارجی موجود در بازار نیز سینک گرانیتی شاک و بلانکو ساخت کشور آلمان و الیچی ساخت کشور ایتالیا کیفیت بالایی دارند و جز سینک های گرانیتی خارجی گران قیمت به حساب می آیند.

 

سینک ظرفشویی شیشه ای

در این سینک های ظرفشویی جنس لگن از استیل بوده ولی سینی آن از شیشه است. اگر چه مقاومت این شیشه ها بالاست ولی به هر حال قرار دادن ظروف داغ روی آن می تواند عمر این شیشه را کم کند. این سینک ظرفشویی بیشتر برای دکوراسیون های مدرن و خانه هایی استفاده می شود که استفاده از سینک ظرفشویی کم است.

 

انواع سینک ظرفشویی از نظر تعداد لگن

سینک تک لگن بزرگ: این نوع از سینک طراحی مدرن‌تری دارد و این‌روزها طرفداران بسیاری دارد اما باید توجه کرد که محدودیت هایی نیز دارد به طور مثال هنگامی که ظرفی برای خیساندن داخل سینک باشد امکان شستشوی سبزیجات داخل آن وجود ندارد بنابراین اگر سینک ظرفشویی در منزل شما پرکاربرد است، این گزینه برای شما مناسب نیست.

سینک دو لگنه با سایز متفاوت(۴۰/۶۰): در این نوع از سینک دو لگن آن امکان انجام دو کار مجزا را برای کاربر فراهم می‌کند. این نوع سینک همانطور یک از نامش پیداست یک لگن کوچک با سایز ۱۴ اینچ و یک لگن بزرگ‌تر با سایز ۱۸ اینچ دارد.

سینک دو لگنه با سایز مشابه(۵۰/ ۵۰): کارایی این سینک نیز مانند نوع قبلی است با این تفاوت که هر دو قسمت سینک سایز مشابه دارند.

سینک سه لگن: این نوع سینک دارای سه قسمت مجزاست و نسبت به مدل‌های قبلی بزرگ‌تر است بنابراین فضای بیشتری را اشغال می‌کند. معمولا این نوع سینک‌ها دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک دارند.

 

قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی

 

اگر قرار است برای خرید سینک ظرفشویی استیل اقدام کنید حتما در نظر داشته باشید که ممکن است به عنوان مثال قیمت سینک ظرفشویی اخوان با قیمت سینک ظرفشویی استیل البرز تفاوت هایی داشته باشد. در عین حال تفاوت قیمت سینک گرانیتی و استیل یکی دیگر از مشغله های ذهنی شما خواهد بود.

قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی
برند محصول مدل قیمت (تومان)
فونیکس 320 3.850.000
فونیکس 410 4.100.000
SMT G300 2.250.000
گرانیکو G411 1.980.000
پارادایز NEWBL202 2.340.000

 

قیمت سینک ظرفشویی استیل

قیمت سینک ظرفشویی استیل
برند محصول مدل قیمت (تومان)
اخوان 161SP توکار 1.297.000
اخوان 148NEW روکار 2.599.000
ایلیا استیل 233 روکار 795.000
ایلیا استیل 2070 توکار 4.815.000
استیل البرز 270 روکار 1.090.000
استیل البرز 736 توکار 2.210.000
بیمکث BS921 توکار 2.190.000
کن 8032 توکار 2.385.000
کن 9022P روکار 2.575.000

قیمت سینک ظرفشویی شیشه ای

قیمت سینک ظرفشویی شیشه ای
برند محصول مدل قیمت (تومان)
بیمکث BG812 توکار 3.762.000
ایلیا استیل 8012 توکار 2.998.000
پرنیان استیل PS4102 4.356.000
استیل البرز CRYSTAL-W توکار 4.750.000

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman