نرخ سود وام ساخت مسکن در روستاها کاهش یافت

نرخ سود وام ساخت مسکن در روستاها کاهش یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۰ | ۱۴۰۰/۱۱/۱۰

کاهش سود وام ساخت مسکن روستایی به دستور رئیس‌‌‌جمهوری اجرایی شد و سود وام ساخت مسکن در روستاها از ۱۸‌ درصد به پنج ‌درصد کاهش یافت.

به گزارش اخبار ساختمان، در گزارشی که در این باره منتشر شده هم‌‌‌چنین به نقل از بنیاد مسکن اعلام شده است: در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی میانگین کشوری ۵۰‌ درصد است. به این معنا که به طور متوسط ۵۰‌ درصد واحدهای مسکونی در روستاها نوسازی و بهسازی شده اند.

بر اساس این گزارش برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰‌ میلیون تومان وام با سود پنج ‌درصد در نظر گرفته شده است. بر اساس اعلام مسوولان نوسازی مسکن در روستاها، این نهضت باید ادامه پیدا کند به گونه‌‌‌ای که تا سال ۱۴۱۰ هیچ مسکن غیرمقاوم روستایی در کشور وجود نداشته باشد.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن مصوب خرداد امسال باید سالانه یک‌میلیون مسکن احداث شود که ۲۰۰‌ هزار واحد از این یک میلیون، مسکن روستایی خواهد بود.

این در حالی است که روز گذشته مقامات متولی نوسازی مسکن در روستاها از عدم ابلاغ وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌های عامل خبر دادند.

براساس اعلام آنها، به موجب قانون جهش تولید مسکن مصوب خرداد امسال که در ۲۴ شهریور به دولت ابلاغ شد باید سالانه یک‌میلیون مسکن احداث شود، ۲۰۰‌ هزار واحد از این یک‌میلیون، مسکن روستایی خواهد بود.

تاکنون این وام به بانک‌‌‌های عامل ابلاغ نشده است بنابراین سبب توقف در ساخت مسکن روستایی شده است. اگر ۲۰۰‌ هزار واحد را به ۳۶۵ روز سال تقسیم کنیم باید روزانه ۵۵ واحد مسکن روستایی احداث می‌‌‌شد.

 

بیشتر بخوانید: مبلغ وام مسکن روستایی و سود آن تشریح شد

دنیای اقتصاد

سوالات متداول
  • وام مسکن روستایی چقدر است؟
    مصوبه‌ای که به تائید رئیس‌جمهور رسید و ابلاغ شد این بود که وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان و سود ۵.۵ درصد بوده و ضمانت آن به‌صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره و بازپرداخت بیست‌ساله است.

برچسب ها:

وام ساخت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman