شرایط دریافت زمین برای سه فرزندی ها تشریح شد

شرایط دریافت زمین برای سه فرزندی ها تشریح شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۰ | ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

وزارت راه و شهرسازی شرایط دریافت زمین برای متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر را اعلام کرد. براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، خانوارهایی که فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ متولد شده است می توانند ۲۰۰ متر زمین بگیرند.

به گزارش اخبار ساختمان، آن طور که این وزارتخانه اعلام کرده است این خانوارهای واجد شرایط در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر می توانند ۲۰۰ متر مربع زمین دریافت کرده و خانوارهای واجد شرایط در شهرهای با جمعیت بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر نیز می توانند در شهرهای مجاور یا در مناطقی که بتوان در آنها زمین تامین کرد، زمین یا واحد مسکونی دریافت کنند.

 

آن طور که اعلام شده است این خانوارها باید بلافاصله بعد از دریافت زمین عملیات ساخت مسکن را آغاز کنند.

 

وزارت راه و شهرسازی همچنین اعلام کرده است ثبت نام اولیه در سایت مربوطه به معنای اختصاص زمین یا مسکن به همه ثبت نام کننده ها نیست و فهرست متقاضیان نهایی و واجد شرایط بعد از انجام فرآیند پالایش منتشر خواهد شد.

 

با این حال، اعلام شده است که آن دسته از متقاضیانی که فرم ج قرمز یا سابقه مالکیت دارند نیز می توانند تنها برای یک بار دیگر از این امکان استفاده کنند.

 

این اقدام در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دولت در دست پیگیری است. در متن اطلاعیه ای که در این زمینه منتشر شده، آمده است: «با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، به اطلاع می رساند متقاضیانی که تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می توانند با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس http/ / : saman.mrud.ir در بخش نوع سرپرستی با انتخاب گزینه «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

بیشتر بخوانید: وام مسکن ویژه خانواده های سه فرزندی ابلاغ شد

 

دنیای اقتصاد

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman