پذیرش 300 هزار متقاضی مسکن در شهرهای جدید

پذیرش 300 هزار متقاضی مسکن در شهرهای جدید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۹ | ۱۴۰۱/۰۴/۱۴

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بزرگترین پروژه دولت انقلابی را در کنار نهضت ملی مسکن پروژه امیدآفرینی در کشور عنوان کرد و از پالایش نهایی و پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن در شهرهای جدید خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در همایش الزامات ساز و کارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق نهضت ملی مسکن در مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: بزرگترین پروژه دولت امروز نه طرح نهضت ملی مسکن که پروژه امیدآفرینی در کشور است که در دولت انقلابی باتوجه به همراهی دولت، مجلس و قوه قضاییه انتظار است تا نمود بیشتری یابد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بالا بردن سطح امید به زندگی و حس تعلق ملی یکی از بزرگترین پروژه دولت انقلابی است. اگر در این مسیر اتفاقاتی می افتد که سبب ناامیدی و ایجاد مشکلات و معضلات برای مردم می شود ما باید پاسخگو باشیم.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه در موضوع الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی طرح نهضت ملی مسکن ضمانت اجرا و چگونگی کیفیت و اجرای آن حائز اهمیت است کار مجلس را در تصویب قانون جهش تولید مسکن کاری بزرگ برشمرد و افزود: ضمانت اجرای قانون جهش تولید مسکن موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. درعین حال در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ایجاد سکونتگاه های مناسب و رعایت تمامی موارد شهرسازی باید مدنظر قرار بگیرد. بدین معنا در ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم نه فقط احداث مسکن که تولید مسکن در شهرهای مناسب زندگی مدنظر است.

 

وی با یادآوری اینکه قانون شهرهای جدید در سال ۱۳۶۷ تدوین و مصوب شد بررسی حس تعلق شهروندان را در شهرهای جدید حائز اهمیت برشمرد و توضیح داد: چندی پیش نشست هبیتات در لهستان برگزار و تجربیات کشورهای مختلف در این نشست در حوزه ایجاد مسکن مطرح شد. در آن نشست تجربه ایران در ساخت مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن و احداث چهار میلیون واحد مسکونی نیز مورد بحث قرار گرفت.

 

جعفری ادامه داد: مسکن مهر نقاط قوت و ضعف هایی داشته است که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

 

ثبت نام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی در شهرهای جدید

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر پنج میلیون نفر نام نویسی کردند. از این تعداد در شهرهای جدید یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شهرهای جدید ثبت نام کردند که از این تعداد متقاضی حدود ۷۰۰ هزار نفر حائز سه شرط اولیه (تاهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و عدم مالکیت خصوصی) بودند. در بررسی شرط چهارم که شامل احراز هویت افراد و سابقه سکونت بودند پالایش های متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به حدود ۳۳۰ هزار نفر رسید.

 

جعفری ادامه داد: از حدود ۳۴۰ هزار متقاضی موثر طرح نهضت ملی مسکن که حائز شرایط بودند افرادی که در بانک برای طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند زیر ۲۰ هزار نفر است. در بسیاری از شهرها متقاضیان اعلام می‌کنند که توان تامین آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را ندارند. بنابراین ضرورت دارد تادر خصوص آورده متقاضیان راهکارهایی اندیشیده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز ضرورت و ظرفیت کشور برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد از آغازعملیات اجرایی ۱۰۰ هزارواحد طرح نهضت ملی مسکن در ماه‌ گذشته خبر داد و گفت: یکی از معضلاتی که هم اکنون در اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد این مورد است که در مناطقی که متقاضیان مسکن فراوان است زمین کم است و بالعکس که باید برای رفع این مشکل اقدام شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون در حوزه ساخت یکی از معضلات موجود سنتی سازی است. بنابراین ضرورت دارد تا به سمت تکنولوژی های نوین ساخت و صنعتی سازی برویم.

 

وی همچنین بهره مندی از توان مهندسان مجرب،به روز و آشنا به تکنولوژی و مجریان ذی‌صلاح را از الزامات تولید مسکن عنوان کرد و گفت: امروزه یکی از مشکلات ما در تامین زمین چالشی است که با مسئولان وزارت نیرو در خصوص تامین آب داریم که دراین خصوص باید از راهبردهای نخبگان در بحث تامین آب بهره لازم برده شود.

 

جعفری سیاست امروز دولت را توسعه جمعیت عنوان و تصریح کرد: بر اساس دستور رییس جمهوری کسانی که از سیاست دولت در خصوص افزایش جمعیت تبعیت نکنند از بدنه دولت کنار گذاشته می شوند.

 

وی الگوی توسعه کشور را الگوی ایرانی-اسلامی عنوان کرد و افزود: گام نهادن در ۴۰ سالگی دوم انقلاب به عنوان سیاستی است که باید توسط ما مسئولان پیاده سازی می‌شود. همچنین رویکرد سیاست اقتصاد مقاومتی و انجام تکالیف در حوزه تامین مسکن و تسهیل گری درجهت تحقق اهداف کلان دولت از جمله رویکردهایی است که توسط ما مسئولان اجرایی وعملیاتی خواهد شد.

 

جعفری ایجاد صندوق ملی مسکن را به عنوان پشتوانه خدمات و سرانه‌ها از ضرورت ها برشمرد.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman