با مشخصات و ویژگی های کمپ پیش ساخته آشنا شوید!

با مشخصات و ویژگی های کمپ پیش ساخته آشنا شوید!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۱ | ۱۴۰۱/۰۴/۲۹

کمپ پیش ساخته، سازه هایی هستند که در ابعاد و اندازه های گوناگون تهیه و در کارخانه ها و کارگاه های مربوطه ساخته می شود. این سازه ها دارای ابعاد بزرگی هستند و تمام قطعات و اجزای آن ها در کارگاه ها تولید و در محل به یکدیگر متصل می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، با تغییرات به وجود آمده در دنیای پیرامون ما، صنعت ساختمان سازی نیز دچار تغییراتی شده است. در زمان‌های گذشته برای ساختن اماکن مسکونی یا پناهگاه‌ها در محل‌هایی که دچار شرایط مساعدی نبودند، افراد مجبور بودند زمان بسیای صرف کنند؛ در برخی موارد نیز امکان اقامت در برخی از نواحی وجود نداشت. از این رو تغییراتی در نحوه ساخت و ساز به وجود آمد تا بتوان تا حدودی از ایجاد این مشکلات جلوگیری کرد. یکی از روش‌های نوینی که به عنوان راه حل ارائه شده است استفاده از کمپ پیش ساخته است.

 

این کمپ‌ها امکان نصب در هر محل و موقعیتی را دارا هستند و در جنس‌ها و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. اگر شما هم به دنبال تهیه و خرید کمپ پیش ساخته‌ هستید بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این باره دریافت کنید.

 

کمپ پیش ساخته چیست؟

 

کمپ پیش ساخته، سازه‌هایی هستند که در ابعاد و اندازه‌های گوناگون تهیه و در کارخانه‌ها و کارگاه‌های مربوطه ساخته می‌شود. این سازه‌ها دارای ابعاد بزرگی هستند و تمام قطعات و اجزای آن‌ها در کارگاه‌ها تولید و در محل به یکدیگر متصل می‌شود. در برخی از مواقع می‌توان تعداد زیادی از کمپ های پیش ساخته‌ نزدیک هم قرار داد تا بخشی از یک اردوگاه نظامی، خوابگاه و غیره را تشکیل دهند.کمپ های پیش ساخته‌ بسیاری از مشکلات موجود در ساخت بناها را حل و به راحتی نصب می‌شوند و ساخت و نصب آن‌ها زمان‌بر نیست. در ادامه درباره نحوه استفاده و ویژگی‎های آن اطلاعات کاملی در اختیار شما می‌گذاریم.

 

ویژگی‌ها و مشخصات کمپ پیش ساخته

 

*  ابعاد مختلف: کمپ های پیش ساخته‌ را می‌توانید با توجه به مکانی که قصد نصب و استفاده در آن را دارید سفارش دهید. کمپ‌ها از نظر جنس و اندازه انعطاف پذیر هستند، یعنی می‌توانید کمپ پیش ساخته موردنظر خود را در ابعاد، جنس و حتی رنگ مورد نظر سفارش دهید.
*  عایق: در برخی از کمپ های پیش ساخته صفحات و مخصوصا سقف عایق کاری می‌شود. عایق‌ها می‌توانند تا میزان بسیار زیادی از ورود رطوبت، حرارت و صدا جلوگیری کنند.
*  مقاومت بالا: این سازه‌ها به دلیل ساختار و تجهیزات داخلیشان در برابر زلزله مقاوم‌تر هستند. در بیشتر موارد کمپ پیش ساخته، خود را با حرکت و نوسانات زلزله هماهنگ می‌کند و از این رو آسیب کمتری به آن وارد می‌شود. در صورت تخریب نیز به دلیل سبک بودن قطعات، آسیب جانی به افراد داخل کانکس وارد نمی‌شود. به دلیل استقامت بالا یکی از اصلی‌ترین موارد استفاده از کمپ پیش ساخته در هنگام بروز حوادث طبیعی است.
*  سرعت عمل بالا: قطعات آن‌ها در کارگاه‌ها ساخته و در محل نصب می‌شوند. از این رو به مدت زمان زیادی برای ساخت و ساز احتیاج ندارند. برعکس در بناهای آجری برای ساخت و ساز به مدت زمان زیادی نیاز است.
*  استفاده در تمامی شرایط: ساخت بناهای آجری در برخی از مناطق به دلیل شرایط بد آب و هوایی دشوار است، زیرا نمی‌توان مصالح لازم مانند تیرآهن و آجرها و غیره را به منطقه صعب العبور انتقال داد. اما کمپ پیش ساخته به دلیل آماده بودن قطعات امکان نصب در هر نقطه و مکانی را دارد.

 

کاربرد کمپ پیش ساخته

 

کاربرد کمپ پیش ساخته

 

این نوع کانکس‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند. در این بخش درباره برخی از کاربردهای آن توضیحاتی ارائه می‌دهیم.


*  در بخش‌های نظامی: در اردوگاه‌های نظامی برای اسکان سربازان از کمپ های پیش ساخته استفاده می‌شود، زیرا این سازه‌ها امکان برپا سازی سریع و آسان را دارند.
*  در بخش درمان: در برخی از مناطق روستایی یا در اثر وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله درمانگاه‌های صحرایی تاسیس می‌شود. کمپ پیش ساخته این امکان را فراهم کرده است که روند نصب و اجرا سریع‌تر انجام و بیماران کمتر با مشکل جدی مواجه شوند.
*  به عنوان مدرسه: در مناطق روستایی یا کوچ نشین، برای فراهم آوردن محلی مناسب برای تحصیل از کانکس‌های کمپی استفاده می‌شود، زیرا دارای تعداد اتاق‌های زیاد با ایمنی بالا هستند.
*  ساختمان تجهیز کارگاه‌ها: معمولا تجهیزات کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در ساختمانی جدا خارج از محوطه کارگاه نگهداری می‌شود. کمپ پیش ساخته سازه‌ای مناسب برای این مورد است.
*  ساختمان‌های اسکان ضروری: همانطور که گفتیم به دلیل سرعت عمل بالا در برپاسازی و ایمنی بالا از این سازه‌ها در مناطقی که حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان اتفاق افتاده است، استفاده می‌شود.
*  ساختمان های جاده‌ای و مجتمع‌های رفاهی و پایگاه های امداد جاد: بهترین سازه برای کنار جاده‌ها کمپ های پیش ساخته‌ هستند، زیرا در کمترین زمان مناسب‌ترین فضا را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله با کانکس کمپ پیش ساخته آشنا شدید؛ این کانکس‌ها دارای ویژگی‌های مثبت بسیاری هستند و می‌توانند بسیاری از مشکلات ساختمان‌های آجری مانند ایمنی کمتر، زمان بیشتر، هزینه بالا، کیفیت پایین، طول عمر کم را حل کنند و مزایای بسیاری در اختیار مشتریان خود قرار دهند. شما برای تهیه این محصول می‌توانید به بنیان کانکس مراجعه کنید. این شرکت فعالیت اصلی خود را از سال 1385 آغاز کرده است و در این مدت توانسته است با کسب رضایت مشتریان، سابقه درخشانی را به ثبت برساند. برای آشنایی با محصولات بنیان کانکس و خدماتشان می‌توانید به سایت شرکت مراجعه کنید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman