موانع اجرای برنامه نوسازی بافت های فرسوده چیست؟

موانع اجرای برنامه نوسازی بافت های فرسوده چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۳ | ۱۴۰۱/۱۰/۲۶

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس عدم همکاری و هماهنگی میان دستگاه ها و سازمان های مختلف را یکی از موانع اصلی اجرایی نشدن برنامه های نوسازی بافت های فرسوده دانست و گفت: برای نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرها هیچ خلا قانونی وجود ندارد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد صدیف بدری در خصوص موانع اجرای برنامه های نوسازی بافت های ناپایدار و فرسوده کلانشهر‌ها، گفت: برای تحقق برنامه های نوسازی بافت های فرسوده باید محور را شهرداری ها قرار دهیم و وزارت راه و شهرسازی نیز به لحاظ قوانین و اعتبارات نقش حمایتی و کمک کننده را داشته باشد.

وی عدم همکاری و هماهنگی میان دستگاه ها و سازمان های مختلف را یکی از موانع اصلی اجرایی نشدن برنامه های نوسازی بافت های فرسوده دانست و افزود: هم اکنون در بخش های مختلفی از تهران همانند بهارستان، میدان خراسان، شوش و... بافت فرسوده و بنا‌های ناپایدار بسیاری وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای نوسازی شهر تهران به شمار می روند چرا که ضمن تزریق واحد مسکونی با زیرساخت های مناسب به شهر با تعریض شدن معابر و ایمن‌ سازی مساکن، تاب آوری ساختمان ها در برابر حوادثی مانند زلزله بیشتر شده و امکان امداد‌رسانی نیز در شرایط بحرانی ایجاد می شود که برای این مهم بخش خصوصی و شهرداری ها باید وارد میدان شده و تمام همت خود را به کار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه برای نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرها هیچ خلا قانونی وجود ندارد، اظهار کرد: در صورتی که متولیان امر احساس می کنند خلا قانونی وجود دارد به کمیسیون عمران اعلام کنند تا در اسرع وقت برای آن طرحی تدوین کرده تا مشکل موجود حل شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: بی تردید اگر بخش کاذب و روانی قیمت مسکن و اجاره بها در شهر تهران کنترل شود، سایر مراکز استان ها و شهرها نیز از آن تاثیر گرفته و قیمت ها کنترل می شوند لذا مسئولان باید بر اجرای برنامه های شهرسازی در کلانشهرها به ویژه پایخت اهتمام ویژه ای داشته باشند‌.

آریا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman