معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:

در ساخت مسکن از مصالح بومی استفاده کنید

در ساخت مسکن از مصالح بومی استفاده کنید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۵ | ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پیشنهاد انبوه سازان برای استفاده از مصالح تولید استان برای ساخت دو هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی در شهرک زعفرانیه بیرجند خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا عباس زاده، در چهلمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: این که نسبت به داشته ها شناسنامه و ماهیت استان تعصب داشته باشید، قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد سنگ های استفاده شده در ساختمان مجلس شورای اسلامی و صحن های حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) در حرم حضرت علی(ع) از سنگ های خراسان جنوبی است، گفت: همه سنگ های خراسان جنوبی باید شناسنامه دار شوند تا مشخصات فنی آنها نیز مشخص باشد.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه قیمت سنگ های گرانیت سبز نهبندان نسبت به سنگ های خارج از استان بیشتر است از این سنگ ها در ساخت و ساز ساختمان های دولتی و یا پروژه های خاص باید استفاده شود.

معاون استاندار درخصوص الزام آور شدن موضوع استفاده از سنگ های تولید استان از طریق شورای فنی استانداری اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: باید برای بازاریابی سنگ گرانیت سبز نهبندان اقدام لازم انجام شود.

عباس زاده بیان کرد: انبوه سازان که ساخت دو هزار و ۷۰۲ واحد را در شهرک زعفرانیه بیرجند بر عهده دارند، پیشنهاد داده اند که همه مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی استان خریداری کنند.

به گفته وی؛ در این باره مقرر شده انبوه سازان نیازهای خود را احصا نمایند تا در جلسه ای با حضور تولیدکنندگان استان، بررسی های لازم در این زمینه انجام شود تا با حفظ شرایط رقابت این کار اجرایی شود.

عباس زاده خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای معرفی و بازاریابی سنگ گرانیت سبز نهبندان باید اقدام لازم را انجام دهد و ما هم آماده هرگونه همکاری در این خصوص هستیم.

ایسنا


برچسب ها:

تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman