صدور پروانه در بافت های فرسوده افزایش یافته است

صدور پروانه در بافت های فرسوده افزایش یافته است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۶ | ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: پیش بینی ما این است که میزان صدور پروانه در بافت فرسوده نسبت به سال قبل 2 برابر افزایش یابد.

به گزارش اخبار ساختمان، سید مهدی هدایت با بیان اینکه متأسفانه به دلیل سیاست های سالیان اخیر در تهران، شاهد کاهش صدور پروانه در 10 سال گذشته بوده ایم، اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر با توجه به سیاست های رشد تولید مسکن و ایمن سازی در پایتخت و ارائه تخفیفات و اجرای مشوق ها در بافت فرسوده، صدور پروانه در بافت فرسوده نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام اینکه ابلاغ مشوق ها اواخر آبان ماه انجام شد، تأکید کرد: در سال گذشته تعداد 10 هزار فقره پروانه در بافت فرسوده صادر شده بود که پیش بینی ما این است که با همت مناطق، میزان صدور پروانه 2 برابر افزایش پیدا کند.

وی افزود: با وجود اینکه در شهرهای مختلف کشور اتفاق چندانی در حوزه صدور پروانه نیفتاده اما تهران جهش خوبی در این زمینه ایجاد کرده است.

هدایت با تأکید بر اینکه پس از صدور پروانه و آغاز ساخت مسکن اشتغال و اقتصاد نیز رونق می گیرد، گفت: امیدواریم که در صدور پروانه و رونق مسکن به آمار پیش بینی شده خود برسیم و ایمن سازی را نیز دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج، ساخت یک طبقه اضافی در بافت فرسوده اجرایی می شود، تصریح کرد: پس از اعمال مشوق ها تشکیل پرونده در برخی مناطق 10 برابر شده و استقبال خوبی را از سوی مردم جهت دریافت پروانه شاهد بودیم.

هدایت در پایان گفت: روز گذشته -15 اسفندماه- در راستای اقدامات قرارگاه جهادی مسکن عملیات اجرایی 10 هزار واحد مسکونی آغاز شد که هشت هزار واحد در منطقه هشت و مابقی در دیگر مناطق 22 گانه است.

 

بیشتر بخوانید: تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده تمام شده است

آریا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman