اخذ پروانه ساختمانی 6 هزار مسکن ملی در ایلام

اخذ پروانه ساختمانی 6 هزار مسکن ملی در ایلام
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۵ | ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: پروانه ساختمانی بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اخذ شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، سعید هژبری ظهر روز سه شنبه در نشست شورای تامین مسکن استان ایلام اظهار داشت: پروژه هایی که توسط دستگاه های اجرایی شروع می شود باید با اولویت خدمت رسانی با مناطقی باشد که نهضت ملی مسکن در آنجا احداث می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون پروانه ساختمانی بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان اخذ شده است، اعلام کرد: بیشترین پروانه اخذ شده با سه هزار و ۱۲۷ واحد در شهرستان ایلام و کمترین آن در دهلران با چهار واحد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چون در بازنگری طرح های توسعه روستایی بر اساس رشد جمعیت، سند آمایش و برخی فاکتورهای دیگر تصمیم گیری می شود، باید متناسب با ظرفیت های هر روستا و منطقه باید زمین و محدوده مورد نیاز را در نظر داشت.

هژبری در ادامه بر توجه ویژه به سند آمایش در تمام مطالعات تاکید کرد و ادامه داد: در الحاق محدوده به شهر و روستاها در تمامی نقاط استان باید سهمیه طرح آمایش و نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شود.

معاون استاندار ایلام با اشاره به قانون واگذاری ۵۰۰ متر زمین روستایی به متقاضیان مهاجرت معکوس، تاکید کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که برای توسعه روستاها زمین کافی در اختیار داشته باشیم.

هژبری، در پایان پیگیری حقوقی املاک در قالب نهضت ملی مسکن را فرصت مناسبی برای صیانت از املاک دولت دانست.

مهر


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman