مشاوره خرید سنگ ساختمانی

مشاوره خرید سنگ ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۷ | ۱۴۰۲/۰۵/۲۸

در این مقاله به نقل از شرکت معادن دهبید به بررسی سنگ های ساختمانی موجود در بازار ایران پرداخته و نحوه انتخاب بهترین سنگ را بررسی می کنیم.

به گزارش اخبار ساختمان، به همان اندازه که در ایران تنوع سنگ‌های ساختمانی به شدت بالاست، انتخاب بهترین گزینه جهت بکارگیری در پروژه‌های مختلف نیز دشوار بوده و گاهی فقط با دریافت مشاوره خرید سنگ ساختمانی می‌توان بهترین انتخاب را داشت؛ پس قبل از اینکه برای پروژه‌های ساختمانی و عمرانی خود، دست به خرید سنگ بزنید، توجه داشته باشید که استفاده از تجربیات ارزشمند افراد فعال در این حوزه باعث ارتقا سطح کیفی پروژه، صرفه‌جویی در وقت و رضایت کارفرما می‌شود.
 

شرکت معادن دهبید با حضوری پرسابقه در بازار سنگ ایران، در کنار شناخت عمیق از همه محصولاتی که در این بازار وجود دارد، از چالش‌های پیش روی مشتریان آگاهی داشته و برای رفع آنها روش‌های مناسبی ارائه می‌کند. اینکه در هر کدام از قسمت‌های ساختمان از چه نوع سنگی استفاده کنیم، رضایت مشتری خارجی چگونه به حداکثر می‌رسد و چه نکاتی باید برای صادرات سنگ رعایت شود، همگی از مواردی هستند که می‌توانید با استفاده از مشاوره تخصصی شرکت معادن دهبید دریافت کنید.
 

سنگ مناسب برای نمای ساختمان


زمانی که می‌خواهید سنگی را برای نمای ساختمان انتخاب کنید، اولین موردی که باید مشخص شود این است که سنگ مورد نظر برای نمای داخلی قرار است استفاده شود یا نمای خارجی؟ این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد و ما برای مشاوره خرید سنگ ساختمانی رعایت آن را ضروری می‌دانیم.


سنگ مناسب نمای خارجی ساختمان


سنگی که برای نمای خارجی انتخاب می‌شود باید در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت و استحکام زیادی داشته باشد؛ از سوی دیگر جذب آب در این سنگ نباید بالا باشد. سنگ تراورتن یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توان برای نمای خارجی ساختمان داشت. در گذشته به خاطر وجود خلل و فرج‌های زیاد و متراکم نبودن، سنگ تراورتن محبوبیت زیادی نداشت و چندان فروش نمی‌رفت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در حوزه فرآوری سنگ‌های ساختمانی، سطح این سنگ با ماستیک پر شده و بعد رزین کاری می‌شود. این حرکت یک سطح مستحکم و بسیار عالی در برابر شرایط جوی و نفوذ آب فراهم می‌کند که سنگ تراورتن را به یکی از انتخاب‌های مناسب جهت خرید سنگ اسلب برای نمای ساختمان تبدیل می‌کند. البته توجه داشته باشید که فقط خلل و فرج‌های بخش رویی تراورتن پر شده تا در کنار افزایش مقاومت، سنگ سبکی داشته باشیم.


سنگ مناسب نمای داخلی ساختمان


اینکه یک معمار یا طراح اطلاع داشته باشد که چه جنسی و چه رنگی برای کدام بخش ساختمان مناسب است، کیفیت ساخت و ساز را چند پله بالاتر می‌برد. معمولا از سنگ‌هایی برای نمای داخلی ساختمان استفاده می‌شود که با ظاهر زیبایی خود فضا را زیباتر کنند. سنگ‌های ترامیت، گرانیت و مرمریت پرکاربردترین موارد برای این کار هستند. میزان مقاومت و استحکام سنگ در زمان انتخاب سنگ نمای داخلی، اهمیت زیادی ندارد؛ چون که قرار است از این سنگ در محیطی محفوظ استفاده کنیم. اما مورد مهمی که برای انتخاب سنگ نما باید به آن توجه کنید، طرح و رنگ آن است. امروزه برای ساخت دکوراسیون داخلی طراحان زیادی از سنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنند. حتماً شما هم از هماهنگی خوب این سنگ‌ها با انواع سبک‌های هنری، کلاسیک و مدرن اطلاع دارید.
 

 سنگ های ساختمانی پر استفاده


سنگ مناسب سنگ فرش، فضای پارکینگ و پله‌ها


سنگ‌ها بین سایر متریال‌های کفپوش، مقرون به صرفه‌تر، زیباتر، مقاوم‌تر بوده و عمر زیادی دارند. پس اگر تصمیم گرفته‌اید کفپوش ساختمان یا منزل خود را با استفاده از سنگ تکمیل کنید، برای آشنایی با سنگ‌های مناسب این کاربرد در ادامه همراه ما باشید.


سنگ مرمریت


این سنگ‌ها از آهک به وجود آمده‌اند و میزان آهک در آنها متفاوت است. هر چقدر در سنگ مرمریت میزان آهک کمتر باشد، قدرت جذب آب افزایش پیدا می‌کند. سنگ مرمریت قدرت ساب پذیری بالایی داشته و می‌توانید آن را در رنگ‌های جذاب تهیه کنید. این سنگ از بهترین کفپوش‌ها برای سنگ فرش مکان‌های تجاری، اداری و خانه محسوب می‌شوند که ظاهر زیبایی ایجاد می‌کنند. سنگ‌های مرمریت مرغوب با قابلیت ساب پذیری بالا و جذب آب پایین، به عنوان سنگ فرش لابی هتل‌ها، برج‌ها، فضاهای داخل هال و پذیرایی و همچنین سرویس بهداشتی مناسب هستند. این سنگ تنوع رنگی بالایی داشته و با استفاده از نظر معماران و طراحان می‌تواند دکوراسیون منزل و محل کار شما را متحول کند.


سنگ مرمر


سنگ‌های مرمر ساختار رسوبی داشته و ساب پذیری بسیار بالا و عالی دارند. با توجه به خاصیت رد شدن نور آن، سنگ‌های مرمر مورد توجه سازندگان، طراحان و مهندسان ساختمان قرار گرفته است. از قدیم سنگ مرمر را در موزه‌ها، کاخ‌ها، کاخ‌ها و ساختمان‌های باشکوه و مجلل استفاده می‌کردند. مرمر تنوع رنگی بالایی داشته و سنگ‌های مرمر ایران از نظر میزان تنوع رنگ در رتبه اول جهان قرار گرفته‌اند. معمولاً سنگ‌های مرمر به شکل اسلب به وسیله دستگاه اره در کارخانه‌های سنگبری برش داده شده و بیشتر به صورت بوک مچ و فور مچ به فروش می‌رسند. اگر از سنگ‌های مرمر بوک مچ در لابی یا کف واحد به عنوان سنگ فرش استفاده کنید، مثل نگینی در بنا خودنمایی کرده و باعث خیره شدن چشم هر بیننده‌ای می‌شوند.
 

سنگ مرمر


سنگ چینی


سنگ‌های چینی که به آن سنگ کریستال هم گفته می‌شود، از جنس مرمریت بوده و بافت بلوری شکل دارند. سنگ چینی قابلیت ساب پذیری بالایی داشته و مقدار جذب آب آنها در مقایسه با بقیه سنگ‌های مرمریت و حتی تراورتن کمتر است. به همین علت ما در مشاوره خرید سنگ ساختمانی، سنگ چینی را به عنوان انتخابی مناسب جهت سنگ فرش محل کار یا منزل شما معرفی می‌کنیم. با توجه به جذب آب پایین سنگ چینی، انتخاب مناسبی برای سنگ فرش دستشویی، حمام و سایر قسمت‌های بهداشتی ساختمان است.


سنگ گرانیت


این سنگ با ساختار آذرینی مقاومت فوق العاده‌ای در برابر عوامل طبیعی مثل یخ زدگی، گرما، سرما و فشار دارد. توجه داشته باشید که سنگ گرانیت برای سنگ فرش پیاده رو، محوطه و حیاط بسیار مستحکم، مناسب و عمری هستند. سنگ‌های گرانیت چگالی خوبی داشته و از مقاوم‌ترین سنگ‌های طبیعی محسوب می‌شوند که در برابر ضربه و نفوذ آب دوام بالایی دارند؛ به همین علت این سنگ را برای استفاده در سنگ فرش‌های خارجی به شدت پیشنهاد می‌کنیم. البته برای جلوگیری از سر خوردن باید سنگ‌های گرانیتی را فلیم کنید.
 

سنگ گرانیت


سنگ تراورتن


تراوتن با ساختار رسوبی که دارد انتخاب مناسبی برای سنگ فرش محل کار یا منزل نسیت. خلل و فرج این سنگ با ماستیک و رزین پر می‌شود ولی با توجه به این که جنس سنگ تراورتن و ساختار این مواد یکپارچه نیست، بر اثر انقباض و انبساط سنگ در طول زمان و همچنین بر اثر فشار، این بتونه خالی شده و به همین دلیل، هر چند سال یکبار سنگ‌های تراورتن به بتونه و ساب نیاز دارند. اما با وجود این موارد توصیه ما برای سنگ فرش بخش‌های خارجی ساختمان و محوطه‌ها، استفاده از سنگ تراوتن به شکل آنتیک یا تیشه‌‌ای است. اما در زمان استفاده از سنگ تراروتن به ضخامت آن دقت داشته باشید تا در آینده دچار شستگی یا ترک نشود.
 

سنگ تراورتن

خرید سنگ ساختمانی از شرکت معادن دهبید


شرکت معادن دهبید یکی از مجموعه‌های مطرح در حوزه فروش سنگ، مخصوصا سنگ‌های طبیعی است. در مجموعه‌ ما برای خرید سنگ می‌توانید از مشاوره کارشناسان فروش بهترین استفاده را ببرید و خریدی متناسب با بودجه و نیاز خود انجام دهید. لذت خرید سنگ با کیفیت و البته مقرون به صرفه، خرید سنگ لاکچری و لوکس برای کاربردهای مختلف در ساختمان با مناسب‌ترین قیمت را در شرکت معادن دهبید تجربه کنید.


تنوع بالای محصولات مجموعه ما باعث شده تا در زمان خرید سنگ، انتخاب راحتری داشته باشید. انوع مختلف سنگ مرمریت که جزو سنگ‌های پرکاربرد ساختمانی است، در شرکت معادن دهبید به خوبی به چشم می‌خورد. وجود تنوع در سنگ مرمریت، انتخاب آن را برای سنگ دیوار و سنگ پله که از قسمت‌های مهم ساختمان هستند آسان‌تر می‌کند.

 

خرید عمده سنگ


شرکت معادن دهبید در این سال‌ها با هدف فرآوری پیشرفته سنگ‌ها و ارتباط مستقیم با مصرف کننده‌های سنگ ساختمانی در حال فعالیت است. در حال حاضر خدمات مجموعه ما برای تمام نقاط کشور ارائه می‌شود. سنگ‌هایی که برای نمای بیرونی ساختمان از ما خرید می‌کنید بدون هیچگونه خلل و فرج، پوسیدگی، شستگی ورگه‌های سست، شیار و ترک هستند. در زمان خرید عمده سنگ توجه داشته باشید که سنگ خوب باید رطوبت و آب را کمتر جذب کرده، مقاومت سایشی زیادی داشته  و تحمل بیشتری در برابر عوامل طبیعی داشته باشد.


بیشتر خریداران سنگ ساختمانی فقط با توجه به فاکتور‌های ظاهری یا توصیه افراد غیرمتخصص خرید خود را انجام می‌دهند که این کار در نهایت به عدم رضایت از خرید منجر می‌شود. اگر می‌خواهید خرید عمده سنگ ساختمانی را برای نمای خارجی ساختمان انجام دهید. مقاومت بالای سنگ انتخابی در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید، سرما، رطوبت و گرما را در نظر داشته باشید. اگر باز هم در زمینه خرید عمده سنگ سوالی داشتید، کافی است از طریق راه‌های ارتباطی قرار گرفته در سایت شرکت معادن دهبید به آدرس dehbid.org مراجعه کنید و یا با کارشناسان شرکت معادن دهبید با شماره ۰۹۱۲۶۳۶۶۱۷۲ تماس بگیرید


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman