مدیر فروش این شرکت عنوان کرد:

برنامه ریزی شرکت پادناهور برای حضور در بازارهای صادراتی

برنامه ریزی شرکت پادناهور برای حضور در بازارهای صادراتی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۱ | ۱۴۰۲/۱۰/۰۲

مدیر فروش شرکت پادناهور گفت: هدف اصلی مدیریت مجموعه پادناهور این است که بتوانیم در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم و برای این منظور نیز سعی کرده ایم در ابتدا نیازهای بازار داخلی را برآورد کنیم و سپس در جهت ورود به بازارهای صادارتی حرکت کنیم.

هادی رزاق دوست در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: شرکت پادناهور در سال 1387 با هدف فعالیت در حوزه سیستم های مقاوم در برابر آتش و مقاوم سازی سازه های فلزی در برابر آتش تاسیس شده است و در طی 10 سال اول فعالیت شرکت پادناهور اقدام به واردات محصولاتی در حوزه مقاوم سازی سازه های فولادی در برابر آتش کرده بود که در برخی پروژه های شاخص و ملی مورد استفاده قرار می گرفت.

وی در ادامه گفت: شرکت پادناهور با توجه به زمینه تحصیلی و تجارب مدیران خود، بیش از یک دهه در حوزه های بین الملل و در داخل کشور در زمینه طراحی و اجرای سیستم های مقاوم در برابر آتش فعالیت نموده و با توجه به ناکافی بودن دانش مهندسی و آیین نامه های موجود در کشور، در مورد مقاوم سازی سازه های فلزی در برابر آتش، سعی در به همگام سازی دانش فنی این صنعت در داخل کشور را دارد.

مدیر فروش شرکت پادناهور همچنین ادامه داد: بعد از فعالیت 10 ساله در حوزه واردات، سیاست های شرکت تغییر کرد و به این نتیجه رسیدیم تا این محصولات را در داخل کشور تولید کنیم تا هم از خروج ارز جلوگیری شود و هم یک محصول باکیفیت در سطح محصولات روز دنیا به بازار ارائه کنیم و این موضوع در سال 1399 اتفاق افتاد و توانستیم محصول تولیدی خود را در ترکیه مورد آزمایش قرار دهیم و نتیجه این آزمایشات نیز برای مرکز تحقیقات ارسال شد و در وندور لیست آتش نشانی قرار گرفت.



رزاق دوست با بیان اینکه محصول تولید در مجموعه پادناهور از کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه خارجی برخوردار است، ادامه داد: این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در حال حاضر پایین ترین دانسیته را در میان مواد تولید شده در داخل کشور دارا است و همچنین از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است، از طرفی نیز در مقایسه با محصولات مشابه خارجی 20 درصد عملکرد بهتری را در زمان حریق از خود نشان می دهد.

وی همچنین با بیان اینکه مقوله آتش پادسازی در صنعت ساخت و ساز از سوی کارفرماها چندان مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: متاسفانه بسیاری از کارفرماها موضوع آتش را در ساخت ساختمان ها چندان جدی نمی گیرند و این در حالی است که تجربه نشان می دهد که هر ساختمان در طول عمر خود حداقل یک بار آتش را تجربه می کند و از طرفی می توان گفت که یکی از نقاط ضعف سازه های فولادی این است که در برابر آتش سوزی استحکام لازم را ندارند چرا که اگر در جریان آتش سوزی میزان حرارت سازه تا 550 درجه افزایش یابد فولاد استحکام خود را از دست خواهد داد و سازه دچار فروریختگی خواهد شد.

مدیر فروش شرکت پادناهور ادامه داد: متاسفانه در جریان فروریزش ساختمان پلاسکو این ضعف سازه های فولادی خود را به شدت نشان داد، اما با توجه به اینکه در حال حاضر این صنعت در کشور وجود دارد و می توان با کمک آن، ضعف موجود در سازه های فولادی را برطرف نمود هنوز استفاده از این محصولات در صنعت ساخت و ساز فرهنگ سازی نشده است و بسیاری از سازندگان استفاده از این محصول را به عنوان ایجاد هزینه های اضافی در جریان پروژه تلقی می کنند.

رزاق دوست در ادامه افزود: به طور کلی می توان گفت مقوله آتش پادسازی در حیطه صنعت ساختمان می تواند در جهت حفظ جان انسان ها و همچنین حفظ سرمایه ملی موثر باشد و در حال حاضر می توان گفت این موضوع به طور نسبی جایگاه خود را یافته و با حمایت و پشتیبانی جامعه مهندسی کشور و مدیران عرصه صنعت ساختمان امیدوار هستیم تا موضوع مقاوم سازی سازه ها در برابر آتش اهمیت واقعی خود را در کشورمان به دست آورد.

وی درباره پروژه های شاخصی که شرکت پادناهور در آن نقش داشته است، گفت: شرکت پادناهور تاکنون در پروژه های شاخص ملی نظیر پروژه ایران مال، پروژه ارگ تجاری تجریش، پروژه اطلس نیاوران و پروژه های بسیار دیگری برای عایق سازی این پروژه ها در برابر آتش نقش داشته است، و در حال حاضر می توان گفت چیزی در حدود 2 میلیون و 500 هزار متر مربع از سطح سازه ها را در سراسر کشور عایق سازی کرده ایم.

مدیر فروش شرکت پادناهور در پاسخ به این پرسش که آیا توانسته اید در حوزه صادارت این محصول موفق عمل کنید؟ توضیح داد: هدف اصلی مدیریت مجموعه پادناهور این است که بتوانیم در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم و برای این منظور سعی کرده ایم در ابتدا نیازهای بازار داخلی را برآورد کنیم و سپس در جهت ورود به بازارهای صادارتی حرکت کنیم به همین دلیل با توجه به فعالیت هایی که توسط شرکت انجام شده است در تلاش هستیم تا استانداردهای بین المللی اروپایی و آمریکایی برای تولید این محصول را کسب نماییم تا بتوانیم این محصول را به سایر کشور صادر کنیم.

رزاق دوست درباره میزان ظرفیت تولید مجموعه پادناهور نیز گفت: ظرفیت تولید مجموعه ما در حال حاضر 52 هزار و 600 تن در سال است که بیش از سه برابر میزان تولید توسط تمامی شرکت های همکار ما در این حوزه است و از نظر اشتغالزایی نیز توانسته ایم 400 پرسنل را به طور مستقیم در مجموعه مشغول به کار کنیم.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman