مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب عنوان کرد:

ایجاد تحول در صنعت ساختمان نیازمند اقدامات جهادی است

ایجاد تحول در صنعت ساختمان نیازمند اقدامات جهادی است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۷ | ۱۴۰۲/۱۱/۲۴

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: با توجه به میزان شرکت ها در اولین دوره نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته می توان امیدوار بود که با اقدامات در سال های آتی این نمایشگاه به یک نمایشگاه اثرگذار در صنعت ساختمان تبدیل شود.
به گزارش اخبار ساختمان، عباس تقدسی نژاد درباره برگزاری اولین دوره نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته در شهر آفتاب گفت: صنعت ساختمان یکی از صنایع مهم محسوب می شود چرا که ۳۰ تا ۴۰ درصد اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده است و در ایران نیز سهم ۲۰ درصدی از اقتصاد را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: از طرفی به واسطه وسعت این صنعت و ارتباطی که با سایر صنایع مهم دارد توانسته است سهمی بالغ بر ۱۵ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص دهد.

تقدسی نژاد ادامه داد: گردش مالی این صنعت در کلانشهر تهران ۳۰ برابر میزان سرمایه گذاری در حوزه معدن است که این موضوع نشان از سرمایه گذاری بالا در این صنعت دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در ادامه افزود: به طور کلی باید گفت صنعت ساختمان با بیش از ۵۱ صنعت مختلف در ارتباط است و توانسته است ارزش آفرینی بالایی را به خود اختصاص دهد، اما متاسفانه طی سال های اخیر شاهد کاهش رونق صنعت ساختمان هستیم.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان بازار مسکن سالانه باید ۷۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد و با توجه به عقب ماندگی که در سال های گذشته در حوزه مسکن اتفاق افتاده است منجر شد تا دولت سیزدهم اقدام به ساخت ۴ میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن کند و رسیدن به این هدف نیاز به یک اقدام جهادی مهم دارد، از این رو نیاز است تا همکاری مناسبی از سوی دولت با بخش خصوصی صورت پذیرد.

تقدسی نژاد در ادامه افزود: این نمایشگاه به لحاظ وسعت و حضور شرکت های حاضر در نمایشگاه در اولین دوره برگزاری این رویداد نشان دهنده این است که در سال های آینده با اقدامات مناسب تر می تواند به یک نمایشگاه اثرگذار در صنعت ساختمان تبدیل شود.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman