معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مکان یابی 96 شهرک مسکونی در کشور

مکان یابی 96 شهرک مسکونی در کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۶ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مکان یابی ۹۶ شهرک مسکونی در کشور انجام شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در حال حاضر روند تامین اراضی در شهر‌های مختلف در حال اجرا است و شاهد پیشرفت های خوبی در این بخش هستیم البته در این زمینه خوشبختانه همکاری دستگاه ها در تخصیص اراضی هم قابل توجه بوده است.

به گفته وی تا به امروز برای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی توانسته ایم ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین تامین کنیم.

مالکی بیان کرد: بخشی دیگر از برنامه های دولت آماده سازی اراضی بود که به تمامی ادارات راه و شهرسازی اعلام کرده ایم در این بخش همکاری های لازم را انجام‌ دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۵۳۱ پروژه آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده که از این میزان ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار در حال اجرا و ۱۷ هزار و ۷۰۰ هکتار درحال بررسی و طراحی است.

وی تاکید کرد: استان های خراسان رضوی، هرمزگان، یزد، فارس و مازندران رتبه برتر در اجرای پروژه های آماده سازی را دارا هستند.

او گفت: در اجرای قانون جهش تولید مسکن پنج هزار و ۸۰۰ هکتار زمین مازاد دستگاه ها شناسایی شده و ۲۷ هزار هکتار زمین در حریم شهر‌ها به محدوده شهری الحاق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مکان یابی شهرک های مسکونی افزود: تاکنون مکان یابی ۹۶ شهرک مسکونی در کشور انجام شده که علاوه بر آن ۵۳ شهرک در کارگروه امور زیربنایی و ۴۷ شهرک در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

باشگاه خبرنگاران


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman