با همکاری آتش نشانی و نظام مهندسی اردبیل؛

افزایش نظارت بر ایمنی ساخت وسازها

افزایش نظارت بر ایمنی ساخت وسازها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۱

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل گفت: آتش نشانی اردبیل همکاری مشترکی را با سازمان نظام مهندسی استان اردبیل در راستای ارتقای ایمنی ساخت و سازها انجام داد تا با نظارت بیشتر زمینه ایمن‌سازی واحدهای مسکونی در شهر اردبیل فراهم آید.
به گزارش اخبار ساختمان، محمودرضا یعقوبی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی اردبیل در مدت زمان چهار ساله در ارتباطی موثر با سازمان شهرداری‌های استان موفق به تجهیز امکانات مناسب برای ایستگاه‌های آتش نشانی در اردبیل شد.

وی از خرید خودروهای سنگین و نیمه سنگین برای تجهیز ناوگان خودرویی آتش نشانی اردبیل به ماشین‌آلات مدرن خبر داد و خاطرنشان کرد: با مساعدت شهردار اردبیل در کنار خرید این ماشین‌آلات نردبان 56 متری نیز خریداری شده و در یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی بکارگیری شد.

مدیرعامل آتش نشانی اردبیل بیان کرد: شهرداری اردبیل در سال گذشته موفق شد این نردبان را برای اطفای حریق بلندمرتبه‌سازی‌ها در اردبیل و سایر شهرها خریداری کند که با تامین اعتبار از محل درآمدهای داخلی شهرداری و همکاری مدیریت بحران استانداری اردبیل این امر انجام شده و هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: برای خرید این نردبان بالغ بر 5.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که 4 میلیارد تومان از طریق استانداری و یک و نیم میلیارد نیز از سوی درآمدهای داخلی شهرداری اردبیل اختصاص یافت.

وی از راه‌اندازی دو ایستگاه جدید آتش نشانی از سال 94 تاکنون در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در حالی که تا سال 83 تنها سه ایستگاه آتش نشانی در اردبیل فعال بود اما تا سال 94 دو ایستگاه جدید نیز راه‌اندازی شد که در حال حاضر در مجموع اردبیل دارای 5 ایستگاه مستقل آتش نشانی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل به تعامل مناسب این سازمان با نظام مهندسی، استانداری و ارگان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: آتش نشانی اردبیل در حوزه پیشگیری از وقوع سوانح در ساختمان‌ها با همکاری سازمان نظام مهندسی وارد عمل شده به طوری که نقشه‌های اولیه‌ای که برای ساختمان‌ها ترسیم می‌شود، در سازمان آتش نشانی نیز از حیث ایمنی بررسی می‌شود.

یعقوبی ادامه داد: این نقشه‌ها از نظر ایمنی در رعایت مجموعه قوانین و مقررات ملی ساختمان در آتش نشانی بررسی می‌شود تا مباحث مرتبط با ایمنی ساختمان‌ها در ساخت و ساز رعایت شود.

وی گفت: در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌ها و برای بروزرسانی اطلاعات خود با سازمان‌های آتش نشانی استان‌ها نیز در ارتباط هستیم و آخرین متدهای امنیتی و ایمنی ساختمان را با استان‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

مدیرعامل آتش نشانی اردبیل از اجبار ساختمان‌های بیش از 23 متر برای ایجاد راه خروج دوم نیز خبر داد و تصریح کرد: پله فرار که در بیرون ساختمان زده می‌شود در ساحتمان‌های بلندمرتبه منسوخ شده است، اما برابر ضوابط جدید ساختمان‌ها حتما باید دو دستگاه آسانسور و آسانسورهای برانکاربر داشته باشند تا در صورت بروز سانحه این آسانسورها کاربردی‌تر باشند.

یعقوبی افزود: سازمان آتش نشانی اردبیل در کنار توجه به تجهیزات در ساخت ایستگاه‌ها نیز برنامه‌های مدونی دارد اما در حال حاضر از حیث ایستگاه کمبودی در اردبیل نداریم.

وی اظهار کرد: طبق استانداردهای تعریف شده برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی باید در شهرها وجود داشته باشد که اردبیل نیز مانند برخی از کلانشهرها به این استاندارد نزدیک شده‌ است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل ادامه داد: طبق سیاست‌های شهرداری اردبیل برنامه‌ریزی آتش نشانی اردبیل بر روی مباحث آموزشی در آتش نشانی است، چرا که آموزش شهروندان حوادث را به حداقل رسانده و مانع هدررفت منابع آتش نشانی خواهد شد.

یعقوبی ادامه داد: رسالت اصلی سازمان آتش نشانی بحث آموزش درون سازمانی و برون سازمانی است که در هر دو بخش آتش نشانی اردبیل وارد عمل شده و با شعار پیشگیری بهتر از درمان است شهروندان با مسایل ایمنی و مراعات دستورالعمل‌های مقابله با سوانح آشنا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هر قدر آگاهی شهروندان در این زمینه‌ها ارتقا یابد به همان میزان منابع و انرژی آتش نشانی در راستای اقدامات مثبت صرف شده و اقدامات مفیدی در این بخش‌ها انجام می‌شود.

ایسنا

برچسب ها:

ساخت و ساز ،ایمنی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman