پلیس به بازار مسکن ورود می‌کند؟

 پلیس به بازار مسکن ورود می‌کند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۱ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۶

افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن تاجایی بالا رفت که مداخله رییس جمهور را نیز درپی داشت و او روز گذشته در گفت‌وگویی با وزیر مسکن، راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت و ضرورت بررسی علل و عوامل گرانی مسکن و راه‌حل‌های برون‌رفت از این وضعیت، بر اهتمام هرچه بیشتر برای تسریع در روند اقدامات و فعالیت‌ها برای به ثمر رسیدن این موضوع تاکید کرد. در این شرایط پلیس نیز اعلام آمادگی کرده که در صورت درخواست دستگاه‌های مربوطه برای کنترل این بازار ورود کند.
به گزارش اخبار ساختمان، سال ۹۹ با تب و تاب کرونا آغاز شد، تب و تابی که همچنان هم ادامه دارد و گویا همین امر هم سبب شد تا بسیاری از قیمت‌ها با شیبی بیشتر از قبل افزایش یابد؛ در این میان بازار مسکن هم دستخوش تغییرات زیادی شد و گرچه گزارش‌ها حاکی از رکود در خرید و فروش است، اما معاملات انجام شده در این حوزه با قیمتی بسیار بالاتر از مدت مشابه سال قبل و حتی چند ماه پیش بوده است. در بازار اجاره مسکن نیز وضعیت مشابه وجود دارد و بسیاری از مستاجران که مجبور به تمدید قرار داد یا اجاره خانه‌ای جدید هستند از این وضعیت گلایه دارند.

دامنه این افزایش قیمت‌ها تا جایی بالا رفت که چندی پیش وزیر مسکن پیشنهاد نخریدن خانه را داد و چند روز پس از آن هم حسن روحانی، رییس جمهور مستقیما در این موضوع وارد شده و از وزیر مسکن خواست تا طرح‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای حل معضل و کنترل قیمت مسکن را برای بررسی، تصویب و تسریع در اجرا به جلسه روز یکشنبه ستاد اقتصادی دولت ارائه کند.

در این شرایط برخی معتقدند دلالان و سوداگران سبب افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن شده‌اند. دلالانی که پیش از این به بازار سکه و ارز و خودرو نیز ورود کرده و حتی برخی از آنان به جایگاه سلطان شدن هم رسیده بودند که پلیس با آنان برخورد کرده بود. در همین راستا نیز ایسنا، ورود پلیس به بازار مسکن را از رییس پلیس تهران بزرگ، یعنی شهری که بیشترین افزایش قیمت‌ها در آن رخ داده، پرسیده است.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورود پلیس به بازار مسکن گفت: پلیس پیش از این با درخواست دستگاه‌های مسئول و دستگاه قضایی به عنوان ضابط عام به بازار سکه و ارز و نیز احتکار خودرو ورود کرده و با بسیاری از افراد سودجو و سوداگر برخورد کرده بود که این برخوردها همچنان هم ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ در مورد بازار مسکن و سودجویی و سوداگری احتمالی در این فضا نیز در صورتی که دستگاه‌های مسئول از پلیس درخواست کنند یا قوه‌قضاییه ماموریتی را به ما دهد ما آمادگی داریم و حتما با موارد تخلف و سودجویی برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فضاسازی‌هایی که برای افزایش قیمت طلا و ارز در فضای مجازی انجام شده بود هم اظهارکرد: در مورد سایت‌هایی که قیمت‌های کاذب برای ارز و دلار و خودرو درج می‌کنند؛ پلیس فتا ورود کرد، تعدادی از سایت‌ها بسته شده و مدیران برخی از آنها را احضار و توجیه کردیم. در حوزه مسکن هم اگر درخواستی از پلیس شود ما آمادگی داریم.

برچسب ها:

مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman