یک عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

وام ودیعه پاسخگوی نیاز مستاجران نیست

وام ودیعه پاسخگوی نیاز مستاجران نیست
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۱ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۴

میزان تعیین شده برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران جوابگوی نیازهای این قشر نیست، زیرا در چند سال اخیر نرخ اجاره مسکن افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به جزئیات طرح تسهیلات ودیعه مسکن مستأجران، گفت: وزارت راه و شهرسازی قرار است که بر اساس این طرح، تسهیلاتی را در قالب وام ودیعه مسکن به مستأجران ارائه کند، طبق محورهای مطرح شده، این تسهیلات از طریق بانک های عامل به مستأجران شهر تهران و هفت کلانشهرها ارائه می شود که میزان آن حدود 10 تا 70 میلیون تومان است.

نماینده مردم قمصر، بادرود و نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: اقساط طرح تسهیلات ودیعه مسکن مستأجران با سود 13 درصد محاسبه خواهد شد و مالک باید بعد از اتمام قرارداد وجوه را به بانک بازگرداند و مستأجر تنها اقساط تسهیلات را دریافت می کند. میزان تعیین شده برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران جوابگوی نیازهای این قشر نیست.

وی گفت: میزان تعیین شده برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران جوابگوی نیازهای این قشر نیست، زیرا در چند سال اخیر نرخ اجاره مسکن افزایش چشمگیری داشته است، از این رو وزارت راه باید تسهیلاتی را ارائه کند که قدرت مالی مـستأجران افزایش قابل قبولی یابد.

فیروزی پوربادی ادامه داد: البته اعضای کمیسیون عمران مجلس در تدوین طرح تولید انبوه مسکن، تمهیداتی را برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن اندیشیده اند که می تواند در رفع مشکلات این بخش اثرگذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: یکی از راه کارها موثر در این بخش، تولید مسکن استیجاری در کشور است که این امر می تواند بازار را تعدیل و قیمت ها را کاهش دهد.

ایلنا

برچسب ها:

وام ودیعه مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman