انتقاد مستاجران از اجرای طرح مالیات

انتقاد مستاجران از اجرای طرح مالیات
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۵ | ۱۳۹۹/۰۶/۳۱

تعدادی از کاربران سایت های خبری دیدگاه خود را درباره وضعیت بازار اجاره مسکن و طرح ساماندهی بازار اجاره عنوان کردند.
به گزارش اخبار ساختمان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به تازگی عنوان کرده همان‌طور که توانستیم بازار اجاره مسکن را ساماندهی کنیم، پیشنهاداتی هم در خصوص ساماندهی بازار خرید و فروش مسکن داریم. محمود محمودزاده با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازار اجاره مسکن در تابستان امسال، ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد این برنامه‌ها قابل قبول بوده و توانست بازار را کنترل کند.

با توجه به این اظهارنظر، کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای‌که تحت عنوان «طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن چقدر موفق بود؟»، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران نوشت: «قشنگ با این فرمون پیش بریم، وقتی صاحبخونه می‌شیم که بمیریم.»

کاربر دیگری عنوان کرد: «در منطقه‌ای که ما در آن هستیم، منطقه ۱۴، آپارتمان ۷۰ متری ۵۰ میلیون تومان رهن و ۲ میلیون تومان اجاره است. اخه چطوری جوانان می‌توانند تشکیل زندگی دهند.»

یکی از کاربران متذکر شد: «من ساکن رشت هستم. آپارتمان ۱۵ سال ساخت ۱۲۰ متری رو ۲۳۰ رهن کردم. همین واحد با این مشخصات تو بهترین منطقه رشت ۳۰۰ در میاد. اقایون از چه کنترلی حرف می‌زنند؟»

کاربری نوشت: «من دیروز وقتی این خبر رو خوندم، از تعجب شاخ درآوردم. متاسفانه از وقتی بحث مالیات بر منزل و تعدد منازل برای هر فرد اومده، بار مالی این کار به مستاجر منتقل شده است. صاحبخونه ما که چندین واحد داره، میگه حالا که قراره مالیات بدم، مبلغ اجاره رو بالا می‌برم که هزینه‌هام کم بشه. اجاره خونه که ۱۰۰ میلیون تومان رهن با ماهی یک میلیون اجاره بود رو ۱۵۰ میلیون تومان رهن با ماهی ۳.۵ میلیون تومان کرد. این قانون ۲۵ درصد و عدم تخلیه تو روزای کرونایی، همش الکیه.»

یکی از کاربران عنوان کرد: «با توجه به شرایط اقتصادی موجود و کمبود نقدینگی در دست دولت، باید راه‌هایی برای کسب درآمد تدارک دیده شود که اخد مالیات از خانه‌های خالی یکی از آنهاست، ولی در مقابل باید صاحبان خانه هم توانایی پرداخت داشته باشند، بنابراین پیشنهاد می‌شود دولت به صاحبخانه‌ها وام کرونایی دهد تا به مستاجران رحم کنند.»

کاربری متذکر شد: «بازار مسکن در بخش اجاره نه‌تنها کنترل نشده، بلکه بدتر هم شده و الان با قیمت‌هایی نجومی هم در رهن و هم اجاره شاهد هستیم. از همه بدتر این‌که قیمت‌های بالا و پایین شهر هم یکسان شده و دیگه کسی نمی‌تونه از مناطق شمالی یا مرکزی به مناطق جنوبی برود یا حتی حومه تهران، چون قیمت‌ها با تهران برابری و یا شاید بسیار اندک ارزان‌تر شود.»

خبر آنلاین

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman