زمین یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۶ | ۱۴۰۰/۱۱/۱۷

معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، محمود محمودزاده اظهار کرد: امروز 17 بهمن‌ماه و همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی بیش از 209 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

وی ادامه داد: طی این مدت اراضی حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است که از این تعداد حدود 200 هزار واحد کلنگ‌زنی می‌شود که متعاقب آن عملیات اجرایی این تعداد واحد آغاز خواهد شد.

محمودزاده با اعلام اینکه اراضی 2 میلیون و 400 هزار واحد شناسایی شده و بخشی از آن اراضی در مرحله تغییر کاربری و الحاق است در خصوص جزئیات آن گفت: اراضی یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است. همچنین اراضی یک میلیون و 400 هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده که در مراحل الحاق به محدوده یا تغییر کاربری قرار دارند.



پروژه نهضت ملی مسکن از برنامه زمانبندی عقب مانده است



روز گذشته محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از برنامه عقب مانده است، اظهار داشت: تنها یک وزارتخانه راه و شهرسازی نمی‌تواند ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال یا همان طرح نهضت ملی مسکن را جلو ببرد باید کل حاکمیت و دولت پای کار بیایند اما متاسفانه در حال حاضر هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌ها برای اجرای این طرح وجود ندارد.

وی همچنین گفت: شهرداری، بانک‌ها، وزارت اقتصاد، وزارت صمت و ... از جمله دستگاه‌های مهم در این حوزه هستند که باید هماهنگ با وزارت راه و شهرسازی عمل کنند. وزیر صمت باید بحث تامین مصالح ساختمانی را دنبال و شرایط با ثباتی در قیمت مصالح ساختمانی ایجاد کند. وزارت اقتصاد باید امکان پیش فروش مسکن از طریق بورس را دنبال کند. این مقدمات و ملزومات فراتر از اختیارات و مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی هستند.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman