متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران بخوانند

متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران بخوانند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۳ | ۱۴۰۱/۰۳/۲۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بانک ها تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را پرداخت می کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد، گفت: اگر پاسخ استعلام متقاضیان بیشتر از یک ماه طول کشید مثبت تلقی می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، خلیل محبت خواه در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان تهران ۴۵۰ میلیون تومان است که به کلیه پروژه های دولتی و خودمالکی پرداخت می شود. اگر سازندگان از فناوری های نوین استفاده کنند این مبلغ تا ۶۰۰ میلیون تومان قابل افزایش است.

 

وی افزود: از هفته های گذشته پرداخت متمم ۴۵۰ میلیون تومان واحدهای نهضت ملی مسکن توسط بانک ها شروع شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن با اقدام ملی تفاوت هایی دارد گفت: طبق دستورالعمل ها در نهضت ملی مسکن به محض اینکه زمین آماده شد عملیات اجرایی آغاز می شود. اما در اقدام ملی، کلنگ زنی موقعی انجام می شد که نفرات مشخص و منابع تامین می شد.

 

محبت خواه، طرح نهضت ملی مسکن را یک اقدام جهادی دانست و گفت: در برخی مناطق، بانک قبل از شروع پروژه ها تسهیلات را پرداخت می کند که کمک خوبی به پیشرفت کارها است.

 

وی با اشاره به آمار متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان تهران بیان کرد: بالغ بر ۹۲۰ هزار متقاضی برای نهضت ملی مسکن در استان تهران ثبت نام کردند که تا پایان هفته جاری روند پالایش متقاضیان انجام می شود. نکته قابل توجه این است که هر استعلامی در مدت یک ماه پاسخ داده نشود مثبت تلقی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مشکلی از نظر تامین زمین وجود ندارد و برای چهار سال آینده اقدامات مقتضی در این زمینه صورت گرفته است.

 

بیشتر بخوانید: مبلغ اقساط وام نهضت ملی مسکن اعلام شد

 

ایسنا

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman