پرداخت وام 200 میلیونی مسکن روستایی ضروری است

پرداخت وام 200 میلیونی مسکن روستایی ضروری است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۹ | ۱۴۰۱/۰۴/۳۰

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی دولت را در تحقق شعار ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی که ۲۰۰ هزار واحد آن مربوط به مناطق روستایی می شود، ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش اخبار ساختمان، غلامرضا شریعتی اندراتی، در خصوص لزوم پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: مجلس در قانون جهش تولید و تامین مسکن برای ساخت خانه های روستایی تسهیلات با نرخ سود مناسب پیش بینی کرد در همین راستا شورای عالی مسکن نیز وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد که متاسفانه تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه دولت باید به وظیفه خود در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی عمل کند، عنوان کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران این حق مردم را پیگیری خواهیم کرد.

 

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه تاخیر در پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی مردم را به دلیل افزایش روز افزون مصالح ساختمانی با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: در زمان تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ما معتقد بودیم با توجه به صعب العبور بودن بسیاری از مناطق روستایی و افزایش هزینه های حمل بار حتی مبلغ مذکور هم تکافوی نیاز مردم را برای ساخت یا بازسازی منازل را نمی داد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از مجموع یک میلیون واحد مسکونی که دولت وعده ساخت آن را طی یک سال داده است، باید در مناطق روستایی ساخته شود در صورت عدم پرداخت تسهیلات به این مناطق، دولت را در تحقق شعار خود ناکام خواهد گذاشت.

 

بیشتر بخوانید: پرداخت وام مسکن روستایی متوقف شد؟

 

بازار

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman