ریفل با ارائه خدمات و مشاوره تخصصی باعث تحول صنعت سیستم های تهویه شده است

ریفل با ارائه خدمات و مشاوره تخصصی باعث تحول صنعت سیستم های تهویه شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۴۵ | ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

شرکت تهویه ماندگار با نام تجاری ریفل در سال های اخیر توانسته است تحریم ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کند و تولید سیستم های تهویه مطبوع را داخلی سازی کند و با ارائه خدمات پس از فروش، تحول بزرگی در این صنعت رقم بزند.

به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم حفظی مدیرعامل شرکت ریفل در نشست خبری که با حضور خبرنگاران انجام شد، گفت: شرکت ریفل در حوزه طراحی و تولید انواع تجهیزات تهویه مطبوع شامل چیلرهای تراکمی، فن کویل و هواساز در حال فعالیت است و هدف اصلی مجموعه ریفل انتقال حس آرامش به مشتریان است که این هدف تنها با ارائه کیفیت فوق العاده محصولات، ارائه خدمات فنی و پس از فروش برتر و ایجاد اطمینان پذیری در مشتریان میسر خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: در سال های اخیر تولیدکنندگان داخلی به سبب قوانینی که در جهت تقویت توان تولید داخلی وضع شده است و همچنین افزایش قیمت ارز توانسته اند فعالیت های چشمگیری انجام دهند و درصد بالایی از نیاز کشور را تامین کنند این در حالی است که در سال های گذشته واردات سیستم های تهویه مانند چیلر برای برخی شرکت ها به صرفه تر بود و تولیدکنندگان داخلی به  لحاظ قیمتی، توان رقابت با بسیاری از شرکت های خارجی را نداشتند.

 

مدیرعامل شرکت ریفل در ادامه افزود: در حال حاضر حدود 1500 شرکت در حوزه سیستم های تهویه مطبوع در کشور فعالیت دارند که شامل برندهای بزرگ و شناخته شده، برندهای کوچک یا به اصطلاح زیرپله ای هستند و این در حالی است که بسیاری از این شرکت ها فقط وارد کننده هستند و در زمینه تولید فعالیت ندارند و از این تعداد فقط تعداد اندکی توان ساخت سیستم های تهویه مطبوع مانند چیلر و هواساز در ابعاد بزرگ و صنعتی را دارند که در این میان ریفل نیز یکی از شرکت هایی است که در حال تولید این محصولات در داخل کشور است.

 

حفظی ادامه داد: در سال های ابتدایی با تحلیل بازار و نیازهای موجود در این صنعت به این نتیجه دست پیدا کردیم پاشنه آشیل این صنعت موضوع خدمات است و لازم است به این موضوع توجه شود.

 

وی افزود: باید گفت در حال حاضر وجه تمایز برند ریفل نسبت به سایر شرکت ها و تولیدکنندگان داخلی، ارائه خدمات مناسب و مشاوره های تخصصی در زمینه سیستم های تهویه مطبوع است از اینرو شرکت ما برای تمامی پروژه های خود 24 ماه گارانتی و البته برای برخی قطعاتی که می توانیم اصالت آن را تایید کنیم نظیر کمپرسور 5 سال و برای بعضی از پروژه های بزرگ و خاص بین 3 تا 5 سال گارانتی ارائه خواهد کرد. همچنین ریفل برای هر محصول حدود 15 سال تعهد تامین قطعات خواهد داشت که این موضوع برای جلب رضایت مشتری بسیار مفید خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت ریفل همچنین گفت: در سال های اخیر عواملی نظیر تحریم ها و تفاوت شدید قیمت محصولات داخلی و خارجی باعث شده است تا مشتریان داخلی به سمت استفاده از برندهای تولید داخل حرکت کنند چرا که افزایش کیفیت محصولات داخلی و همچنین ارائه خدمات و مشاوره های مناسب به مشتریان باعث شده تا خریداران به نتیجه دست پیدا کنند که برندهای خارجی فراتر از برندهای داخلی نیستند و می توانند نیاز خود را با محصولاتی که در داخل کشور تولید می شود برطرف کنند.

 

وی افزود: در بحث خدمات پس از فروش ما توانسته اقدامات بسیار خوبی انجام دهیم و تنها 48 ساعت پس از دریافت گزارش برای ارائه خدمات در محل پروژه حاضر خواهیم بود و این حس را  به مشتریان خود منتقل کرده ایم که می تواند این اطمینان را داشته باشند که در هر لحظه کنار آنها حاضر خواهیم بود.

 

حفظی درباره میزان ایجاد اشتغال مجموعه ریفل گفت: در حال حاضر شرکت ریفل توانسته است برای بیش از 250 پرسنل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کند که این تعداد از ترکیب نیروی جوان با نیروهای باتجربه ایجاد شده است.

 

ابراهیم حفظی با اشاره با صرفه جویی ارزی تولیدات داخلی در حوزه سیستم های تهویه مطبوع گفت: در حاضر نمی توان آمار دقیقی برای جلوگیری از خروج ارز و حفظ ارز در صنعت سیستم های تهویه وجود ندارد اما به عنوان مثال برند ریفل در اجرای یک پروژه بیمارستانی توانسته است از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و حدود ۲ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته باشد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر علت عدم حضور برندهای ایرانی در بازارهای جهانی و منطقه ای گفت: تولیدکنندگان ایرانی فعال در صنعت سیستم های تهویه مطبوع تنها به بازار داخلی اکتفا کرده اند و برنامه ای برای حضور در بازارهای خارجی ندارند که علت عمده این موضوع  به علت عدم حمایت کافی از سوی دولت برمی گردد و باعث شده است که تولیدکنندگان داخلی تمایلی به حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی نداشته باشند.

 

همچنین گفتنی است که شرکت تهویه ماندگار با نام تجاری ریفل، طراح و تولیدکننده انواع تجهیزات تهویه مطبوع شامل چیلرهای تراکمی، فن کویل و هواساز است که با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا، طراحی منحصر به فرد تجهیزات و همچنی نیروی انسانی کارآمد همیشه سعی در بهتر کردن عملکرد سبز تجهیزات داشته است.

 

همچنین شرکت ریفل که تا کنون توانسته است در پروژه های منحصر به فردی در زمینه های بیمارستانی و درمانی، مراکز خرید و دانشگاهی و ساختمان های لوکس مسکونی حضور داشته باشد و باعث انتقال حس خوب آرامش به مشتریان خود باشد.

 

از طرفی شرکت ریفل معتقد است که ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر رﻓﻊ اﯾﺮاد ﺗﺠﻬﯿﺰات ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺨﺸ ﻣﻬﻢی از ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ است و ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻋﺎﻣﻠﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ رﺿﺎﯾﺖ و آﺳﻮدﮔﯽ ﺧﺎﻃﺮ ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎﯾﺎن ﻣﯽ شود. از اﯾﻦ رو واﺣﺪ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش ﻫﻤﻮاره ﭘﺎﺳﺨﮕﻮی ﻧﯿﺎز ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن و در زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎی اراﺋﻪ ﻧﻘﺸﻪ ﻓﻨﯽ و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز، ﺑﺎزدﯾﺪﻫﺎی ادواری و ﻧﮕﻬﺪاری، ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﻗطﻌﺎت و ﻣﺸﺎوره ﻫﺎی ﻓﻨﯽ ﺑﻮده و ﺟﻠﺐ رﺿﺎﯾﺖ آﻧﺎن را رﺳﺎﻟﺖ ﺧﻮد می داﻧﺪ.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman