پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه های بازآفرینی

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه های بازآفرینی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۹ | ۱۴۰۱/۰۸/۱۴

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی توضیحاتی در خصوص پروژه های بازآفرینی این استان ارایه کرد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ابتدا با اشاره به این که آذربایجان غربی دارای ٢ هزار و ۴٩٠ هکتار بافت فرسوده، سه هزار و ۶٢٨ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ٨٠۵ هکتار بافت تاریخی و ۵٩ هکتار بافت شهری با پیشینه روستایی است، عنوان کرد: در حال حاضر چهار پروژه احداث خدمات روبنایی شامل دو پروژه احداث مدرسه، یک پروژه ساخت خانه محله و یک پروژه ساخت زمین چمن مصنوعی در محلات هدف بازآفرینی شهری اجرا می شود.

حمزه لو با بیان این که پروژه های بازآفرینی شهری از میانگین پیشرفت اجرایی ٨۵ درصدی برخوردار است، عنوان کرد: مطالعات و طرح های توانمندسازی، اشتغالزایی و ارتقای فرهنگ عمومی ساکنان سکونتگاه های غیررسمی نیز در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه امسال ٢۵ پروژه برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تعریف شده است، اظهارکرد: ٢ هزار تن قیر به ارزش ٢٢٠ میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت معابر این محلات تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار استان در اولویت‌ برنامه های بازآفرینی شهری تعیین شده، ادامه داد: امسال یک باب مدرسه در محله جلوچاپان به اتمام رسیده و پروژه های احداث خانه سلامت در محله وکیل‌آباد و زمین چمن در محله دخانیات ارومیه در حال اتمام است.

به گفته حمزه لو به منظور کاهش نوسازی بافت های فرسوده استان، انجام مطالعات در محدوده، شناسایی و اعطای تسهیلات بانکی جهت نوسازی مردمی در محلات هدف و طرح های نوسازی و بهسازی از دیگر فعالیت ها در این حوزه به شمار می رود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman