حضور آزمایشگاه فنی خاک در نهضت ملی مسکن تقویت می شود

حضور آزمایشگاه فنی خاک در نهضت ملی مسکن تقویت می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۵ | ۱۴۰۱/۱۲/۱۳

وزیر راه و شهرسازی خدمات فنی و مهندسی ارایه شده توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را خدمات ویژه ای برشمرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و سایر پروژه های عمرانی بیش از گذشته مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جزو قدیمی ترین و فنی ترین بخش های وزارتخانه است، گفت: ماموریت های نظارتی و محاسباتی که در بخش های مهندسی و فنی برعهده این شرکت است کمتر مجموعه ای در کشور دارد که در برنامه است تا میزان بهره مندی از خدمات این شرکت افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهندسان و کارشناسان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بیش از یکهزار پروژه در کشور حضور دارند و مسئولیت نظارت فنی بر پروژه ها را برعهده دارند. در مجموع ماموریت ذاتی این شرکت کیفیت بخشی به پروژه های زیرساختی است و با توجه به ارایه خدمات این شرکت بیش از ۶۰ سال به وسیله صاحبنظران و زبدگان ارایه می شود، می تواند کمک کار پروژه های اصلی وزارت راه و شهرسازی باشد. بنابراین از تمامی همکاران در مجموعه ستاد و استان ها انتظار دارم تا حداکثر همکاری را با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف کیفیت بخشی به پروژه ها داشته باشند.


شهرداری ها از دانش فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بهره‌ ببرند


عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: در بخش نهضت ملی مسکن که یکی از کلان پروژه های ما در وزارت راه و شهرسازی و ساخت مسکن در قالب های مختلف است از همکاران می خواهم که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان شرکت اصلی در نظارت بر پروژه های نهضت ملی در استان ها در نظر بگیرند. همچنین از شهرداری ها می خواهم که از دانش خوبی که در شرکت در حوزه کیفیت بخشی وجود دارد حتما استفاده کنند.


انجام اسکن جاده های کشور


بذرپاش تصریح کرد: کارهای بسیار خوب و فناورانه ای اخیرا در این مجموعه انجام شده است. بنا داریم تا اسکن جاده های کشور را انجام بدهیم تا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بتواند از این امکان بهره لازم را ببرد. هم اکنون اسکن بخش زیادی از راه های اصلی و فرعی در حال انجام است. در عین حال بنا داریم تا تجیهزات بیشتری را به ناوگان اضافه کنیم تا این اسکن در زمان های کوتاه تری انجام بشود. این اسکن ها به ما کمک می‌کند تا نقاط حادثه خیز را نیز رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از روکش های آسفالت در راه های فرعی سبب تصادف می شود و خودش به عنوان نقطه خطر محسوب می شود، گفت: با روش هایی که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دست انجام دارد و اسکن شبکه معابر و راه های اصلی و سپس راه های فرعی در حوزه روسازی راه ها شاهد دستاوردهای خوبی خواهیم بود.

بذرپاش افزود: وزارت نیرو یکی از مجموعه هایی است که با شرکت در حال فعالیت است. انتظار داریم در تمامی پروژه های عمرانی از خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که خدمات به معنای واقعی فنی و مهندسی ارایه می دهد، بهره لازم را ببرند.


تجلی روش های فناورانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه های وزارت راه و شهرسازی


وی ادامه داد: هم اکنون در برخی پروژه ها شاهد کم دقتی هستیم که حضور این شرکت می تواند بسیاری از نواقص را رفع کند. امیدوارم سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی برای شرکت باشد و این فناورانه تر شدن وزارت راه و شهرسازی در این شرکت تجلی پیدا می کند.


تقویت همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با جامعه دانشگاهی


وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دلیل ذات فنی و مهندسی که دارد شرکت های دانش بنیان بسیاری را در کشور می تواند همکار خود بداند تصریح کرد: بنابراین این شرکت باید فعالیت و ارتباط بیشتری با جامعه دانشگاهی داشته باشد. شرکت با دانش بیش از ۶۰ ساله پژوهشگاه معتبری است و می تواند دستاوردهای پژوهشی در حوزه های فنی به ویژه در رشته عمران را به دانشجویان ارایه بدهد. همچنین دانشجویان مهندسی که با فعالیت های این شرکت آشنا شوند می توانند کمک کننده باشد.


حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نهضت ملی مسکن تقویت می شود


بذرپاش در خصوص نهضت ملی مسکن اعلام کرد: نهضت ملی مسکن یکی از پروژه های کلان ما در وزارتخانه است و اینکه ایمنی مسکن مستقیم در جان مردم اثر دارد و بنابراین باید دقت را بالا ببریم و وجود این شرکت در انجام پروژه های طرح نهضت ملی مسکن می تواند ارتقای کیفیت قابل توجهی را رقم بزند.


کیفیت در کنار کمیت ساخت مسکن اولویت وزارت راه و شهرسازی است


وی تصریح کرد: هدف ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن احداث واحدهای باکیفیت است و بنابراین باید از تجربه گذشتگان درس بگیریم. کیفیت در کنار کمیت ساخت مسکن جزو اولویت های ماست. یکی از بخش هایی که می تواند کیفیت قابل توجهی را در کشور در حوزه مسکن رقم بزند شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman