رییس اتاق تعاون ایران خبر داد:

حضور ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ساختمان

حضور ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۵ | ۱۴۰۲/۰۵/۱۲

رییس اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ایران ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی حضور یافته اند.
به گزارش اخبار ساختمان، عبداللهی در مراسم افتتاح بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران با اعلام این خبر افزود: نقش صنعت ساختمان و به ویژه تولید ‌‌مسکن در اقتصاد ایران بسیار تعیین کننده است و این بخش به عنوان پیشران اقتصاد کشور بیش از ۱۳۰ رشته تولیدی و صنعتی و همچنین دهها رشته خدماتی را در بر می گیرد.

وی بی بیان اینکه اگرچه طی سال‌های گذشته نقش این بخش کاهش یافته بود، افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر این جایگاه بازیابی شده است و اکنون یک فرصت تاریخی برای صادرات مصالح ساختمانی فراهم شده است.

و با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی افزود: اتاق تعاون نیز اقدامات گسترده‌ای در این حوزه در دستور کار قرار داده و همسو با سیاست های دولت گام برداشته است.

عبداللهی با اشاره به مشارکت اتاق تعاون در احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی افزود: در حال حاضر احداث
۱۲ هزار واحد شروع شده و ۲۰ هزار واحد دیگر نیز تا یک ماه دیگر کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون بزرگترین سامانه مسکن را نیز ایجاد کرده است افزود: ساماندهی متقاضیان ۲۴۰ هزار متقاضی که ۸۷ هزار نفر از آنان در پروژه ها جانمایی شده‌اند و ظرف دو سال آینده صاحب مسکن شوند.

وی با اشاره به جایگاه نمایشگاه صنعت ساختمان ایران به عنوان بزرگترین رویداد در غرب آسیا و حتی در کل آسیا افزود: امسال فضای نمایشگاه بیش از ۳۰ درصد رشد داشته و به ۱۱۰هزار متر مربع رسیده است.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از امروز آغاز به کار کرد و تا ۱۵ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران دایر است.

برچسب ها:

نمایشگاه ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman