وزیر راه و شهرسازی:

تکلیف مقرر شده بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن بیش از عملکرد آنها است

تکلیف مقرر شده بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن بیش از عملکرد آنها است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۸ | ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه نشست هیأت دولت با اشاره به اینکه در پنج ماه به اندازه دو سال قبل از آن تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شده است، تأکید کرد: تکلیف مقرر شده بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن بیش از عملکرد آنها است و عملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد بذرپاش امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیأت دولت با اعلام اینکه میزان تسهیلات مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، بیان داشت: علاوه بر این امروز در هیئت دولت مصوبه وام ارزان برای بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تصویب شد و میزان وام از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و تعداد این تسهیلات نیز از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت.

وی افزود: تا پایان سال ۵۰۰ هزار فقره زمین در روستاها و ۵۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها تقدیم مردم می شود.


عملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است


مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در بحث بانک ها در همین پنج ماه به اندازه دو سال قبل کار شده اما اصلا کافی نیست.

وی افزود: طی پنج ماه به اندازه دو سال قبل از آن تسهیلات پرداخت شده و رشد داشتیم، ولی تکلیف بیش از این است، عملکرد بانک ها رضایت بخش نیست. از رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد خواستم و تلاش های زیادی شد. بعد از جلسه شورای عالی مسکن چهار جلسه برگزار شد و دو روز گذشته عملکرد تک تک بانک ها، ارزیابی شد.

بذرپاش با بیان اینکه عملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است، گفت: بانک های خصوصی وظیفه ملی برعهده دارند. سپرده مردم که در اختیارشان است را باید برای پروژه های ملی بیاورند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ساخت مسکن فرهنگیان با همراهی وزارت آموزش و پرورش و مسکن دانشگاهیان با همراهی وزارتخانه های بهداشت و علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی شده است. بخشی از اراضی این پروژه ها را خود همین دستگاه ها با اولویت اعضای هیأت علمی و کارمندان آنها و نیز ساخت خوابگاه متأهلی تهیه خواهند کرد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman