اقدامات دولت در حوزه کاهش تورم مسکن تشریح شد

اقدامات دولت در حوزه کاهش تورم مسکن تشریح شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۱ | ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم شاهد کاهش تورم اجاره بهای مسکن در سال آتی باشیم.

به گزارش اخبار ساختمان، نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت دیروز (سه شنبه) با حضور خبرنگاران و رسانه ها برگزار شد. بهادری در این نشست آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم را تشریح نمود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در حوزه کاهش تورم در بازار مسکن اظهار کرد: در سال گذشته گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هر دو موید مهارت تورم در حوزه خرید و فروش مسکن بود. همچنین شاهد کاهش نرخ تورم در حوزه خرید و فروش مسکن بودیم که آثار آن را در حوزه اجاره مسکن در سال آینده شاهد خواهیم بود.

جهرمی افزود: در حوزه ارزش افزوده، شاهد رشد سه درصدی در ۶ ماهه نخست امسال بودیم. در حوزه سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز ساختمان های شهری رشد هشت درصدی در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته داشتیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد که این دستاوردها با اقدامات نظارتی بر فعالیت مشاوران املاک به منظور جلوگیری از تخلفات، ایجاد سامانه ثبت قراردادهای اجاره بین موجر و مستاجر به صورت مستقیم، اقدامات حمایتی برای تزریق منابع مالی به حوزه مسکن، افزایش وام ودیعه مسکن، افزایش وام ساخت و ساز و همچنین هدف گذاری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت مسکن معادل ۱۰۰۰ واحد مسکن، میسر شده است.

همشهری آنلاین


برچسب ها:

بازار مسکن ،تورم 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman