نحوه محاسبه قیمت بتن آماده با توجه به نوسانات بازار!

نحوه محاسبه قیمت بتن آماده با توجه به نوسانات بازار!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۰ | ۱۴۰۳/۰۳/۰۳

بتن یکی از کاربردی‌ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود که نقشی کلیدی در تعیین استحکام سازه‌ها دارد. این روزها با وجود دستگاه‌های پیشرفته، امکان تولید بتن آماده در کارخانه و حمل آن به محل پروژه وجود دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، پیشرفت تکنولوژی تاثیر چشمگیری بر صنعت ساخت و ساز داشته است. در طی چند سال اخیر بسیاری از متریال و ماشین‌آلات کاربردی در ساختمان‌سازی دچار دگرگونی شده‌اند. این روزها بتن که جزو کلیدی‌ترین متریال در پروژه‌های عمرانی به شمار می‌رود، به لطف فناوری‌های جدید به شکل آماده به فروش می‌رسد. آسان بودن بکارگیری بتن آماده سبب شده است که در اکثر پروژه‌های ساختمانی، مهندسان استفاده از آن را به بتن معمولی ترجیح دهند.
 

در این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه محاسبه قیمت بتن آماده را به بهترین شکل توضیح دهیم. همچنین با توجه به محصولات سپهر بتن یزد مواردی مثل عوامل تاثیرگذار بر قیمت بتن آماده را بررسی خواهیم کرد.


عوامل موثر در محاسبه هزینه بتن را بشناسید!


بتن ماده‌ای کاربردی و مهم در صنعت محسوب می‌شود که برای ایجاد و افزایش استحکام سازه، در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلف بتن‌ها از ترکیب سه نوع ماده اصلی آب، سیمان و ماسه به علاوه افزودنی‌های دیگر تولید می‌شوند. پیش از آن که بهترین نحوه محاسبه قیمت بتن را بررسی کنیم باید با عوامل موثر بر روی هزینه نهایی بتن آشنا شویم. در ادامه مهم‌ترین موارد موثر بر هزینه نهایی خرید بتن آماده را مشاهده می‌کنید.


تاثیر عیار بتن بر قیمت آن


به زبان ساده عیار بتن مشخص‌کننده میزان سیمان به کار رفته در آب است که در نهایت مقاومت این ماده را مشخص می‌کند. این ویژگی نقش تعیین‌کننده‌ای در نحوه محاسبه قیمت بتن دارد. هر چه عیار بالاتر باشد، قیمت نهایی بتن نیز بالاتر می‌رود؛ چرا که به نسبت سیمان اضافه شده، میزان آب و شن مصرفی نیز افزایش می‌یابد. برای مثال در بتنی با عیار 350، از 350 کیلوگرم سیمان استفاده شده و طبق نسبت مشخصی آب و ماسه به کار رفته است.
 

تاثیر عیار بتن بر قیمت آن
 


تاثیر کیفیت مواد اولیه بر روی قیمت خرید بتن


کیفیت موادی که در بتن به کار می‌روند و هزینه تهیه هر یک از آن‌ها بر روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار هستند. برای مثال نوع سیمان مورد استفاده و میانگین اندازه دانه‌های آن می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روی قیمت نهایی بتن داشته باشد. از سوی دیگر می‌توان در ساخت بتن از انواع سیمان مختلف استفاده کرد که هر کدام دارای قیمت مخصوص به خود هستند.


حجم بتن و قیمت آن


بسته به میزان وسعت پروژه و شرایط منطقه جغرافیایی، به حجم بتن مختلفی نیاز داریم. بدیهی است که با افزایش حجم بتن، هزینه نهایی نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین هر چه پروژه وسیع‌تری در اختیار داشته باشید، باید هزینه بیشتری برای خرید بتن بپردازید.


هزینه حمل و نقل بتن آماده


از دیگر عوامل موثر در محاسبه قیمت بتن آماده، هزینه حمل و نقل آن است. با توجه به این که بتن آماده باید در شرایط مشخصی نگهداری شود، لازم است جهت جابه‌جایی از میکسرهای حمل‌کننده مخصوص بتن استفاده شود. از طرف دیگر باید در نظر بگیرید که فاصله کارخانه تا محل پروژه نیز تاثیر زیادی بر روی هزینه‌ها دارد. هر چه فاصله بیشتر باشد، هزینه حمل و نقل نیز بیشتر خواهد بود.
 

هزینه حمل و نقل بتن آماده
 

جهت حمل بتن آماده، باید مسافت میان کارخانه تا محل پروژه را در نظر گرفت. فاصله زیاد سبب می‌شود که بتن بسیاری از خواص خود را از دست بدهد یا در بدترین حالت زمان گیرش آن آغاز شود. این مسئله باید در شهرهای بزرگی مثل تهران، یزد، مشهد و شیراز در نظر گرفته شود. برای مثال جهت انتقال بتن آماده در یزد، باید علاوه بر بررسی شرایط آب و هوایی، فاصله میان دو نقطه را برای تخمین هزینه‌ها در نظر گرفت.


هزینه ترکیبات افزودنی بتن آماده


به غیر از سه نوع ترکیبات اصلی که در ساخت بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است افزودنی‌های مختلفی برای تغییر خواص بتن استفاده شوند. این مواد شامل دیرگیرکننده‌ها، حباب‌ساز، روان‌کننده‌، ضدخوردگی و موارد دیگر می‌شوند. هر کدام از این افزودنی‌ها تاثیر خاصی بر ویژگی‌های بتن دارند که بنا بر نظر مهندسین مورد استفاده قرار می‌گیرند. مسلم است که بکارگیری هر کدام از این موارد بر روی نحوه محاسبه قیمت بتن آماده تاثیر مستقیم دارد.


هزینه بتن‌ریزی


بتن‌ریزی عملیاتی برای استفاده از بتن آماده در پروژه‌های ساختمانی است که به وسیله ابزارهای مخصوص و با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. با توجه به تخصصی بودن این عملیات، برآورد هزینه‌های آن می‌تواند نقش مهمی در تخمین هزینه نهایی پروژه داشته باشد. قیمت این عملیات به نوع پروژه و محل اجرا نیز بستگی دارد؛ برای مثال هزینه بتن‌ریزی کف با بتن‌ریزی محوطه بسیار متفاوت است.
 

قیمت بتن آماده در یزد
 

تاثیر دستمزد نیروی انسانی در هزینه خرید بتن


یکی از مواردی که باید در هزینه‌های ناشی از خرید بتن آماده در نظر گرفته شود، دستمزد و حقوق کارکنان مشغول در پروژه است. با توجه به این که بتن آماده در کارخانه مخلوط می‌شود و به محل پروژه می‌رسد، هزینه تولید دستی آن به صفر می‌رسد. از سوی دیگر افراد دخیل در عملیات بتن‌ریزی باید متناسب با تخصصی که دارند، دستمزد دریافت کنند.


قیمت بتن آماده در سال 1403


با وجود همه تفاسیر ارائه شده، به نظر شما قیمت بتن آماده چقدر است؟ حال که با کلیدی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه بتن آشنا شدیم، باید نحوه محاسبه هزینه خرید بتن آماده را شرح دهیم. حقیقت این است که با توجه به نوسانات بازار نمی‌توان عدد دقیقی را به عنوان هزینه بتن آماده مشخص کرد. از سوی دیگر قیمت‌گذاری هر بتنی با توجه به عیاری که دارد، توسط کارخانه تولیدکننده تعیین می‌شود.


به همین دلیل شما می‌توانید با بررسی قیمت بتون با عیار مورد نظرتان، آن را در میزان بتن مصرفی ضرب کنید. البته باید هزینه‌های جانبی مثل دستمزد کارکنان حاضر در پروژه، هزینه حمل و نقل، هزینه بتن‌ریزی و موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید. بنابراین بهتر است برای محاسبه هزینه نهایی خرید بتن به شکل دقیق، با کارخانه تولیدکننده بتن در تماس باشید.
 

قیمت بتن آماده در سال 1403


مهم‌ترین نکته در خرید بتن آماده


شاید بتوان مهم‌ترین نکته در خرید بتن آماده را اطمینان از بالا بودن کیفیت بتن دانست. به این منظور شما باید نسبت به کارخانه تولیدکننده بتن اطلاعات کافی را کسب کنید. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان سودجو برای بالاتر بردن میزان درآمد خود، بتن‌ها را با کیفیت کمتری می‌فروشند.


شرکت سپهر بتن یزد یکی از برترین مجموعه‌های تولیدکننده بتن آماده در کشور است که محصولات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند. این شرکت محصولات خود را با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا و زیر نظر متخصصین این حوزه تولید می‌کند.


این کارخانه پیشرو با بیش از 12 سال سابقه تولید و فروش بتن، کیفیت محصولات خود را تضمین کرده و همواره در پی کسب رضایت مشتری است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره، با کارشناسان خبره این شرکت در تماس باشید.


کلام آخر


بتن یکی از کاربردی‌ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود که نقشی کلیدی در تعیین استحکام سازه‌ها دارد. این روزها با وجود دستگاه‌های پیشرفته، امکان تولید بتن آماده در کارخانه و حمل آن به محل پروژه وجود دارد. با توجه به کارایی بالای این روش، آشنایی با نحوه محاسبه قیمت بتن آماده می‌تواند کمک بزرگی به تخمین هزینه‌های پروژه بکند.


در این مطلب با مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه خرید بتن آماده آشنا شدیم و روش محاسبه قیمت آن را بررسی کردیم. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بتن آماده باکیفیت، با مشاورین شرکت سپهر بتن یزد در ارتباط باشید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman