بازخوانی توییت های وزیر سابق راه و شهرسازی

آیا آخوندی به سازمان نظام مهندسی می رود؟+عکس

آیا آخوندی به سازمان نظام مهندسی می رود؟+عکس
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۷ | ۱۳۹۸/۰۴/۰۱

درحالیکه تلاش های عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی برای تصدی سمت شهرداری تهران پس از کناره گیری از این وزارتخانه بی نتیجه ماند، اکنون گمانه زنی هایی مبنی بر میل و علاقه او برای تصدی ریاست سازمان نظام مهندسی مطرح می شود.
به گزارش پایگاه خبری اخبار ساختمان، از همین رو بازخوانی توییت های و نشر دیدگاههای او در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که وزیر سابق راه و شهرسازی به طور مداوم رویدادهای مرتبط با این حوزه را پیگیری می کند و با انعکاس دیدگاههای خود در این حوزه نگاه فعالان این حوزه را به سمت خود جلب کرده است.

این درحالی است که در زمان تصدی وی بر وزارت راه و شهرسازی چالش های عمده ای بین او و سازمان نظام مهندسی وجود داشت که از آن جمله می توان به شفاف سازی فعالیت های مالی این سازمان اشاره کرد. این چالش ها تا جایی پیش رفت که در مقطعی منجر به تعلیق یک ساله پروانه اشتغال به حرفه مهندسی رئیس این سازمان از سوی عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی شد و فرج الله رجبی رئیس وقت این سازمان از آن به عنوان یک افتخار بزرگ یاد کرد.

عباس آخوندی در زمان حضور در وزارت راه شهرسازی و در حمایت از آیین‌نامه کنترل ساختمان سه بخشنامه عدم دریافت پنج درصد از حقوق مهندسان، حق انتخاب مهندس توسط مالک و عدم اشتغال کارکنان ۱۲ دستگاه در نظام مهندسی ساختمان را صادر کرده بود که واکنش‌هایی را از سوی سازمان نظام مهندسی به دنبال داشت ولی در مقابل با استقبال گروه کثیری از اعضای این سازمان مواجه شده بود.

اکنون که آخوندی از وزارت راه و شهرسازی کناره گیری کرده و از تصدی سمت شهرداری تهران نیز جا مانده است، به نظر می رسد تلاش های تازه ای را برای تصدی سمت ریاست سازمان نظام مهندسی آغاز کرده است.


برچسب ها:

آخوندی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman