معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

جزئیات اطلاعات مربوط یه خانه های خالی

جزئیات اطلاعات مربوط یه خانه های خالی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۴ | ۱۴۰۰/۱۰/۰۴

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تاریخ ۳۰ فروردین سال ۹۹ یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی را بر اساس استاندارد‌ها شناسایی و در کارتابل امور مالیاتی قرار دادیم. این اطلاعات در ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ بروزرسانی و به یک میلیون و ۷۴۰ واحد مسکونی رسید.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبر 21 گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی، مصوب سال ۹۴ بود که در سال ۹۹ اصلاح شد. با تغییر مدیریت در وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را راه اندازی و شروع به شناسایی واحدهای مسکونی خالی کردیم.

وی گفت: در تاریخ ۳۰ فروردین سال ۹۹ یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی را بر اساس استاندارد‌ها شناسایی و در کارتابل امور مالیاتی قرار دادیم. اطلاعات ما ناقص نیست. این اطلاعات در ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ بروزرسانی و به یک میلیون و ۷۴۰ واحد مسکونی خالی رسید.

محمودزاده گفت: در قانون جدید شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار مشمول مالیات هستند، از فروردین ماه امسال سامانه را مجدد تغییر دادیم برای خوداظهاری افراد درخصوص املاکشان. ثبت نام‌های جدید نیز به علت پایش شدن قابل ارائه به سازمان امورمالیاتی نیست، اما سایر اطلاعات داده شد بنابر عواملی نظیر کد پستی، پلاک اصلی و فرعی و سایر اطلاعات ملزوم به آن‌ها ابلاغ شده است.

او گفت: ممکن است که در بین این میزان اطلاعات برخی دارای نواقصی باشد، اما اینکه بگوییم تمام اطلاعات ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی ناقص است درست نیست. مالکیت منازل دائم در حال تغییر است امکان دارد فردی منزل خود را بفروش برساند و یا در آن ساکن شود. بنابر این نمی‌توان به این موارد نقص اطلاعات گفت.

گفتنی است؛ طبق موعد قرار بود از ابتدای دی ماه قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود، اما گویا سازمان امور مالیاتی عدم اجرای آن را نقص اطلاعات توسط وزارت راه و شهرسازی عنوان می‌کند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman