اختصاص 500 هکتار زمین در پنج شهر برای ساخت مسکن

اختصاص 500 هکتار زمین در پنج شهر برای ساخت مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۵ | ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تفاهمنامه مشترک وزارت راه و شهرسازی با دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه و سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در فاز نخست و اولیه اجرای این تفاهمنامه ۵۰۰ هکتار زمین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی افزود: این ۵۰۰ هکتار زمین در پنج شهر پرند تهران، گلبهار مشهد، عالی شهر بوشهر، خوراسگان اصفهان و فارسان شهرکرد از سوی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد تا فرآیندهای اجرایی آن در قالب تفاهمنامه صورت گیرد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه صبح امروز اولین نشست کارگروه مشترک اجرای این تفاهمنامه تشکیل شد، این نشست را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این نشست مقرر شد یک کارگروه استانی با حضور نمایندگان دانشگاه و ادارات کل راه و شهرسازی استان تشکیل شود تا اجرای تفاهمنامه با سرعت بیشتری پیش رود.

وی اضافه کرد: تاکید طرفین بر این بوده که در عملیات اجرایی واحدهایی که در قالب این تفاهمنامه ساخته می شود، صنعتی سازی و استفاده از فناوری های نوین ساخت در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول ارشد حوزه مسکن کشور خاطر نشان کرد: براساس مصوبات امروز کارگروه، دانشگاه آزاد اسلامی به زودی کلیه زمین های موضوع تفاهم را برای شروع عملیات اجرایی به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی می کند.

وی در توضیح مشخصات این زمین ها، گفت: بخشی از این اراضی از سوی وزارت راه و شهرسازی به دانشگاه واگذار شده، بخش دیگری از آنها متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و دارای سند مالکیت تک برگ است و دسته دیگر زمین هایی هستند که مربوط به سازمان ها و شرکت های غیردولتی دانشگاه مشمول ماده ۷ قانون ساماندهی مسکن هستند.

گفتنی است تفاهمنامه مشترک ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با امضای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور منعقد شده است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman