رئیس اتاق بازرگانی ایران:

مسکن پیشران اقتصادی با آثار اجتماعی است

مسکن پیشران اقتصادی با آثار اجتماعی است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۵ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۱

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مسکن و صنعت احداث، پیشران اقتصادی است و از این جنبه جایگاه با اهمیتی دارد و در لبه تکنولوژی قرار دارد و چه در بخش مصالح، طراحی و حوزه مسکن سبز و غیره مورد توجه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است تا متناسب با تکنولوژی های جدید این امر هدایت شود.

به گزارش اخبار ساختمان، پیام باقری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد ساختمان پایدار اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ها باید تسری داده شود تا انجمن ها و تشکل های تخصصی عهده‌دار برگزاری نمایشگاه حوزه های خود باشند و این امر مورد حمایت اتاق بازرگانی قرار می گیرد تا نمایشگاه توسط بخش خصوصی برگزار شود، چراکه نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مسکن و صنعت احداث، پیشران اقتصادی است و از این جنبه جایگاه با اهمیتی دارد و در لبه تکنولوژی قرار دارد و چه در بخش مصالح، طراحی و حوزه مسکن سبز و غیره مورد توجه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است تا متناسب با تکنولوژی های جدید این امر هدایت شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در زمینه مسکن در کشور سطح پوشش قابل توجه نسبت به خانوار نداریم و ساخت مسکن اقتصادی حائز اهمیت است که به عنوان مسئولین بخش خصوصی در کنار دولت به اقتصادی شدن مردم فکر می کنیم، چراکه حجم قابل توجهی از سبد خانوار را مسکن تشکیل می دهد، در این راستا باید به سمت صنعتی‌سازی، مواد اولیه باکیفیت و افزایش سرعت ساخت با مواد اولیه فلزی، طراحی در حوزه انرژی برای ذخیره انرژی حرکت کنیم، چرا که مسکن پیشران اقتصادی است که آثار اجتماعی دارد.

باقری با بیان اینکه یکی از ماموریت های اتاق بازرگانی توسعه کسب و کار در حوزه ساخت و ساز است، گفت: اتاق بازرگانی ۵۷ هزار عضو در سراسر کشور دارد و در اکوسیستم اقتصادی متشکل از دولت، قوه مقننه با تبیین قوانین و بخش خصوصی هر کدام از اجزا نقش خود را ایفا کند و در این راستا اتاق بازرگانی مسئولیت جدی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: مسئولیت اتاق بازرگانی در اکوسیستم اقتصادی هم‌رسانی ظرفیت های کشور در سطح ملی و منطقه ای است که در این راستا جلسات مختلفی برگزار و تقاضا را شناسایی می کنیم تا تقاضا و عرضه هم رسانی شود و یک زنجیره تشکیل شود، چراکه اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در نهادهای تصمیم‌گیر، رفع موانع و مشکلات فعالین اقتصادی را پیگیری می کند.

باقری سپس گفت: اتاق بازرگانی بستری برای همفکری و هم افزایی است و ۲۰ کمیسیون تخصصی داریم تا با همفکری و ارائه پیشنهادات تخصصی، رفع مشکلات را دنبال کنیم از مسئولین کشور دعوت می کنیم تا در کمیسیون ها حضور پیدا کنند و قدمی در جهت توسعه فعالیت فعالان اقتصادی برداریم.

شایان ذکر است این سلسله پنل ها در استودیو سازه های فولادی با همکاری تسفا و محتواک از تاریخ 20 تا 22 آذرماه در هتل المپیک برگزار شد.


برچسب ها:

مسکن ،تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman